mandag den 20. oktober 2014

Pernille Vørs; Spillet om sirenen


Pernille Vørs; Spillet om sirenen (Dominic, #1)

Catharina Julie Hansen er et smukt rodehoved af en rødtop på 24 år, som netop har fået nyt arbejde på en jetset-restaurant. Her møder hun Ian Dominic, en lidt ældre, mystisk mangemillionær, der tillige er en yderst eftertragtet ungkarl.

Catharina indlader sig i stadig højere grad med denne manipulerende, dæmoniske drømmemand. Først som en art selskabsdame, senere som Ians mellemleder på restauranten og ikke mindst som hans elskerinde. De to hvirvles ind i et accelererende, eksperimenterende seksuelt spiler, der hurtigt kommer til at fylde deres liv. Trods deres modsætninger kommer de tætter på hinanden og nærmer sig noget, der til forveksling kunne minde om ægte kærlighed. Dog bærer de begge rundt på en familietragedie, der truer med at knuse deres forhold. Kan lidenskaben overleve, eller må de erkende, at deres forhold er dødsdømt?

Catharina har netop fået nyt arbejde, og det trænger hun til - hun har en meget stor gæld, efter hun forgæves har forsøgt at hjælpe sin far og bror med deres firma. Som tak bøder hun nu for deres ringe forretningsevne. En af de første dage på arbejde bliver hun sat til at servere for Ian Dominic, en gud som hun beskriver ham. Halvt dansk, halvt brasilianer, med isblå øjne, der ofte er kolde og kyniske, men som det alligevel lykkedes hende at få lidt varme frem i, om end det kun er i få sekunder.

Deres møde får store konsekvenser. Ian køber restauranten, bibeholder Catharina som tjener, men vil samtidig også have hende som selskabsdame. Han vil gerne ud af pressens søgelys, så derfor søger han en der kan håndtere at blive set med ham. Catharina har dog sine tvivl. Derudover har hun en rimelig stor kæft, hun har svært ved at styre når hun bliver provokeret - og hvis der er er noget Ian kan, så er det at provokere hende!

Der er dog et problem - Catharina har en kæreste! Men en aften hun vil overraske ham, er det hende der bliver overrasket med at se ham i seng med anden. Derefter indvilliger hun i det Ian vil have. Hun går med til et arrangement, men allerede første gang går det galt. Hun kan simpelthen ikke tage imod ordre og det er kun de første små sten på vejen i deres videre færd. Tro mig, der kommer sten så store som bautasten!

Selvom Catharina forsøger at overbevise sig selv om at hun bestemt ikke har følelser for Ian, må hun dog indse at hun bliver mere og mere forelsket i ham, selvom han både skræmmer hende og gør hende pissesur. Ian knuser dog også flere gange hendes hjerte, da den familiehemmelighed han bærer rundt på, har gjort at han ikke er i stand til at elske. Jo længere ind i deres forhold de bevæger sig, jo mere overbevidst bliver Catharina dog om at Ian elsker hende, men hvordan kan hun få ham til at indse det? Og hvad vil det gøre ved ham og deres forhold, hvis han indser det?

Jeg har glædet mig rigtig meget til at læse denne bog, har hørt og læst rigtig meget om den, så da jeg fik et anmelder eksemplar (Tusind tak, Pernille & Mellemgaard!) blev jeg rigtig glad! Jeg synes det er en god historie, da jeg først havde fået sat mig til rette med den, var bogen meget svær at slippe igen. Jeg må dog indrømme, at jeg på et tidspunkt syntes Catharinas og Ians skænderier blev lidt for meget - der var bare hele tiden noget Catharina var uenig i, sur over eller skulle brokke sig over, slap nu af! Det er fint at være utilfreds, men så meget brok, for bare at gå tilbage til ham igen og igen. Jeg ved godt at Catharina har problemer med at tage en konfrontation med Ian, men jeg synes hun er lidt for længe om at få taget sig sammen, stå ved sig selv og sine handlinger, samt sin beslutning om at det er Ian hun vil have. Samtidig synes jeg det er mærkeligt at hun så ikke bliver mere sur over at det er Ians skyld at Morten (hendes eks kæreste) har været hende utro - det synes jeg Ian slipper for nemt fra.

Catharina har også to indre stemmer - en der er for Ian og en der er imod. De to stemmer er også tit på overarbejde. Det er fint nok at hun har dem, ligesom Anastasia Steele har i Fifty Shades, men der blev det også lidt for meget i længden at høre om at den ene smider tøjet og er klar, mens den anden sidder og snitter i et spyd og er klar til kamp. Der skal være en fin balance, før det bliver lidt for meget. I hvert fald efter min mening.

Det er dog småting, for jeg synes i bund og grund at det er en rigtig god kærligheds/erotisk historie, om to ødelagte mennesker der finder en form for trøst i hinanden og selvom ingen af dem har planlagt det, vokser der følelser mellem dem. Følelser der dog kan ende med at slutte deres forhold, fordi den ene af dem ikke kan håndtere det. Jeg er meget spændt på efterfølgeren, for vi har en brat slutning som efterlader læseren med spørgsmål om hvad der nu skal ske, og hvordan de kan komme videre - hvis de kan det!

Hvis du trænger til en god kærligheds historie, blandet med erotik, humor og bandeord, så er den her sagen! God fornøjelse!

Fakta:
Forlag: Mellemgaard
Udgivet i: 2014
Antal sider: 489
Genre: Erotik

Ingen kommentarer:

Send en kommentar