mandag den 2. april 2018

Marts wrap-up

Marts wrap-up

Så siger vi farvel til endnu en måned og denne gang har jeg fået læst rigtig meget. I hvert fald mere end i de foregående måneder og det er jeg rigtig glad for. Jeg har fået gjort et godt indhug i mine anmeldereksemplarer og det er dejligt, for så har jeg ikke så dårlig samvittighed over ikke at få læst så meget. Selvom der stadig ligger en del i mine stakke, så er det ikke så mange som der har gjort (selvom jeg ved at der snart er nogen på vej). Og jeg klager stadig ikke, det er lækkert at have så meget forskelligt at vælge i mellem og jeg har virkelig fået læst meget forskelligt i marts.

Det er i alt blevet til 28 bøger og 4472 antal sider - meget bedre end forrige måned!

Læste bøger:
Kirsten Sonne Harild; Alt for dig (lektør)
Cecelia Ahern; Perfekt
Tæl med biler (lektør)
Tæl med bondegårdsdyr (lektør)
Gena Showalter; Førstelivet
Karen Inge Nielsen; Natspindlerens dødsmærke
Charlotte Fischer; Diali (Sjælevandrer, #1)
Steve Smallman; Tørke i mudderpølen (lektør)
Steve Smallman; Hvor er mælken? (lektør)
Steve Smallman; Hønen og ægget (lektør)
Steve Smallman; Den travle traktor (lektør)
Sarah Engell; Fuglemanden
Ernst Cline; Spillet om Oasis (Ready Player One, #1)
Adam Silvera; De dør begge til sidst
Brian K. Vaughan; Saga, vol. 7
Sarah J. Maas; A Court of Wings and Ruin (ACOTAR, #3)
Oliver Jeffers; Hjertet og flasken
Oliver Jeffers; Træet
Valerie Mangin; Rovdyrenes klub, part 1
Valerie Mangin; Rovdyrenes klub, part 2
Mark Jansson; Hvor skal bjørnen hen? (lektør)
Amie Kaufman; Illumiea
Martin Baltscheit; Max vil kysse (lektør)
Kathleen Amant; Anna og bedstefar på udflugt (lektør)
Kathleen Amant; Anna overnatter hos bedstemor (lektør)
Føl læs lær - ord (lektør)
Føl læs lær - dyr (lektør)
Jessica Townsend; Morrigan Crows magiske prøvelser 

Månedens korteste bog:
Det kan ikke være andet end "Tæl med biler/bondegårdsdyr"-bøgerne, da de kun er på 14 sider. Det er pegebøger med fine billeder og tal på hver side, til de yngste læsere og jeg satser helt klart på at Iris skal overtage dem.

Månedens længste bog:
Det er "A Court of Wings and Ruin" - selvom jeg læste 156 sider af den i februar, har jeg stadig læst 543 sider nu. Eller hørt dem, rettere sagt. Jeg har nemlig hørt dem som lydbog - min første engelske lydbog! Og det bliver bestemt ikke den sidste. Det var virkelig en god oplevelse og så er bogen jo bare fantastisk!

Månedens mest overraskende bog:
Jeg tror jeg vil vælge "Illuminea" her. Jeg har haft bogen stående virkelig længe på mine hylder, men nu skulle det være og jeg virkelig overrasket hvor total fed og gennemført den er! Det var den vildeste læseoplevelse.

Månedens bedste bog:
Uha, det er svært - for der har virkelig været mange rigtig gode i denne måned, men jeg tror jeg vil vælge "Fuglemanden" af Sarah Engell. Fordi det er en fantastisk historie og fordi den er utrolig vigtig. Den giver et unikt indblik i hvordan det er at være psykisk syg og så går tekst og illustrationer bare op i en højere enhed.

Hvad jeg vil læse i april:
Jeg håber på at få læst den nye Stephanie Perkins og Becky Albertalli - forfattere jeg holder rigtig meget af. Perkins har vist bevæget sig ud i noget krimi-thriller-noget, så det er jeg spændt på at læse. Samtidig håber jeg at få læse videre i Illuminea-serien, også selvom det bliver på engelsk, for det er kun første bind der er oversat.

Hvad håber I at få læst?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar