onsdag den 12. juli 2023

H. D. Carlton; Haunting Adeline

H. D. Carlton; Haunting Adeline

Bagsidetekst:
The Manipulator
I can manipulate the emotions of anyone who lets me. I will make you hurt, make you cry, make you laugh and sigh. But my words don't affect him. Especilly not when I plead for him to leave. He's always there, watching and waiting. And I can never look away. Not when I want him to come closer.

The Shadow
I didn't mean to fall in love. But now that I have, I can't stay away. I'm mesmerized by her smile, by her eyes, and the way she moves. The way she undresses ... I'll keep watching and waiting. Until I can make her mine. And once she is, I'll never let her go. Not even when she begs me to.

”Haunting Adeline” er ikke for sarte sjæle – og jeg er stadig i tvivl om hvad jeg synes.

Er man til dark romance, kan man roligt kaste sig over ”Haunting Adeline”. Jeg var lige dele fascineret og skræmt under stort set hele læsningen.

Adeline flytter ind i sin mormors faldefærdige og uhyggelige hus. Hun er forfatter og har en svaghed for det skræmmende og creepy. Så da hun får en stalker, er hun både skræmt fra vid og sans, men også fascineret og interesseret i ham.

Stalkeren, Xade, er hacker og jagter pædofile, for at torturere dem og redde de børn de mishandler. Så hvordan kan han godtgøre at stalke Adeline? Jo, for i hende har han fundet sin soulmate – han skal bare lige overtale hende.

Der er nogle ret voldsomme scener i bogen – både torturscener, bl.a. hvor Xade hiver fingernegle af, men også scener mellem Adeline og Xade. Det skal man lige være opmærksom på når man læser den. Jeg sad flere gange hovedrystende og havde måske mest lyst til at spole videre, men alligevel var jeg så fanget at jeg var nødt til at høre det.

Og det kan måske være svært at forstå hvorfor man så har lyst til at læse sådan noget? Tjo, fordi ”Hauting Adeline” er overalt på TikTok (hvilket måske siger lidt om hvem jeg følger på TikTok) og fordi historien, selvom den er mørk, faktisk er overraskende spændende.

Der er både ”kampen” mellem Adeline og Xade – hvor hun skal forsøge at overbevise sig selvom at hun ikke vil have, men også hele Xades organisation mod ”de onde”. Og så lige en gammel mordgåde der skal opklares.

Nu bliver det spændende at se hvad der sker i næste bog …

Bogen er købt hos Saxo.

Fakta:
Udgivet i: 2021
Antal sider: 595
5 ud af 6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar