torsdag den 3. juli 2014

Sylvia Day; Spejlet i dig


Sylvia Day; Spejlet i dig (Crossfire, #2)

Han var en lysende, brændende flamme, som fyldte mig med en mørk lyst. Jeg kunne ikke holde mig væk. Jeg ønskede ikke at holde mig væk. jeg var afhængig af ham. Han opfyldte alt, hvad jeg nogensinde havde drømt om. Han var min. Min fortid var lige så voldsom som hans, og jeg var lige så ødelagt som ham. Det ville aldrig gå. Det var alt for svært, alt for smertefuldt ... undtagen når det var perfekt. Øjeblikkende hvor altopslugende længsel og desperat kærlighed smeltede sammen til det mest vidunderlige vanvid.

Da Eva og Gideon stødte ind i hinanden i Crossfire-bygningen, var kemien mellem dem øjeblikkelig og overvældende, men begge har de store følelsesmæssige ar og må kæmpe for et velfungerende romantisk forhold.

Vi fortsætter hvor vi slap i bind 1 - hot og lidenskabelig sex, men med en del personlige spændinger der ikke vil gå væk.

Eva prøver stadig at blive klog på Gideon - når det er godt er det rigtig godt, men når det er dårligt, er det også nok til at knuse hende om og om igen. Efter en koncert hvor Eva møder en gammel flamme, er hun ikke i tvivl om hvor meget Gideon er villig til at gøre for hende, men selvom hun er klar over det, er hun stadig ikke klar til at lade sig binde af alle hans forventninger om at følge hvert råd og kommando han giver hende.

Da Gideon for alvor begynder at trække sig væk, og der svirre rygter om ham sammen med sin eks-forlovede, begynder Eva at blive bekymret. For når han opsøger hende, er det ligeså hot som det hele tiden har været, men lige gyldigt hvor hot det bliver, trækker han sig væk så snart det er overstået. Først for sent opdager hun at Nathan, der har voldtaget hende som ung, er i New York, og da er det for sent at advare Gideon. Politiet opsøger dem over en middag med Evas far og fortæller at Nathan er død ved Eva ikke hvad hun skal gøre. Nu har hun endnu mere brug for Gideon end nogensinde før, men han er stadig fraværende, selvom han beder hende vente på sig. Hvad er det han skjuler?

Jeg havde håbet at denne var ligeså god som bind et, men når man har læst dem meget tæt på hinanden, er de mange gentagelser af hvem personerne er og historie om Eva og Gideon, rimelig triviel læsning. Det når heller aldrig at blive helt spændende ang. Nathan, fordi det kommer så tæt på slutningen af bogen som det gør - håber vi arbejder videre med den vinkel i det tredje bind.

Den er dog stadig god og dejlig afslappende læsning. Glæder mig til afslutningen! For hvordan skal det hele dog ende?

Fakta:
Forlag: Politikens Forlag
Udgivet i 2012
Original titel: Reflected in you
Antal sider: 370
Læst på dansk
Genre: Erotik
Målgruppe: Voksne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar