søndag den 3. juli 2016

Kristen Painter; Uskyldigt blod

Kristen Painter; Uskyldigt blod (House of Comarré, #1)

Bagsidetekst:
Chrysabelle er comarré, en særlig menneskerace hvis blod bliver solgt til skyhøje priser til de adelige vampyrer. Da hendes herre findes myrdet, bliver hun straks hovedmistænkt og må søge tilflugt i menneskenes verden. Her møder hun Mal, en udstødt og halvt vanvittig vampyr, forbandet til at blive hjemsøgt af sine ofre. Chrysabelle og Mal tvinges ind i en kamp mod en magtsyg vampyr som ønsker at sammensmelte menneskene og de overnaturliges verden. 
Taber de ... taber menneskeheden ...

Det er efterhånden ved at være noget tid siden at jeg har læst en traditionel vampyrhistorie, der har et godt fundament, gode (og onde) personer, der bliver spillet ud imod hinanden. Da jeg først så denne bog forelskede jeg mig i forsiden. De smukke guld detaljer er med til at gøre bogen indbydende og tænk ikke på at den er på over 500 sider - de forsvinder alt for hurtigt!

Det er rigtig fedt at vi ser historien fra så mange forskellige vinkler, det er lidt forvirrende i starten, men man vænner sig hurtigt til skiftene. Jeg nærmest fløj igennem bogen og det gør helt klart noget for tempoet at vi ikke hører det hele fra en vinkel. Samtidig medfører det også et bedre kendskab til hovedpersonernes bevæggrunde og følelser - især dem de ikke vil røbe for andre.

Det er en spændende historie og jeg var fanget fra første side. Jeg er vild med Mals humor, hans indre kamp mod sit monster og det at han vil gøre alt og mere til for Chrysabelle, uden at ville indrømme hvad han virkelig føler. Chrysabelle er nok en smuk blondine, men hun kan slå en proper næve og er ikke bange for at sige sin mening og tage chancer. Samtidig skal hun vænne sig til sit nye liv, et liv langt væk fra den tryghed hun havde før.

Historien er svær at slippe, så vær forberedt på at haste videre til de næste bøger i serien (jeg håber snart nummer 4 også udkommer!).

Tak til Tellerup for anmeldereksemplar!


Fakta:
Forlag: Tellerup
Original titel: Blood Rights
Udgivet i: 2011 (på engelsk) og 2016 (på dansk)
Antal sider: 533
5 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar