søndag den 12. februar 2017

Søndags sandheder #5: Smashbookkærlighed


Søndags sandheder #5: Smashbookkærlighed

Jeg skiftede bekendtskab med Pinterest for nogle år siden og hurtigt fandt jeg ud af, at det var et farligt sted! Ikke mindst fordi jeg kunne bruge flere timer på at sidde og kigge på billeder af alt muligt. Strikkeopskrifter, idoler, smuk natur, indretningsideer osv. Noget af det jeg fandt mest interessant var billeder af scrapbooks eller smashbooks. Jeg har altid gerne ville lave sådan noget, men har aldrig følt mig helt kreativ nok. Nu fandt jeg billeder af noget jeg godt kunne være med på.


Nu kommer det farlige så. For jeg blev jo inspireret og fik lyst til at lave sådan en smashbook - eller flere. Men hvor skulle jeg starte? Jeg fandt et sted hvor jeg kunne købe bøgerne, klistermærker, kuverter og andet pyntegejl, og jeg gik nok lidt amok. Jeg har stadig svært ved at begrænse mig når jeg falder over en ny side hvor man kan købe sådan noget. Et svaghed jeg har. Når først jeg er begyndt at "samle" på noget, har jeg svært ved at styre mig.


Jeg besluttede mig for at lave en til bryllup, bryllupsrejse og da jeg fandt ud af at jeg var gravid, begyndte jeg at lave en til Iris. Problemet med sådan nogle projekter er, at når først jeg er kommet i gang, tager processen lang tid. Det er ikke noget jeg bare lige gør. Jeg skal helst have et par timer til rådighed før jeg føler at jeg kommer nogen steder. Tid jeg bestemt ikke føler jeg har lige nu.


Den til Iris er nok den jeg er kommet længst med. Mens jeg gik hjemme på barsel, inden jeg fødte, var det hyggeligt at bruge tid på "før" billederne, hvor man kunne se min mave vokse. Jeg havde fået Milestone Babycards og dem brugte jeg. Da jeg havde født, forsøgte jeg at holde det ved lige, og det er også gået ok. Nu er jeg så bare ikke nået så langt i de to andre bøger. Jeg bliver ved med at sige til mig selv, at jeg skal bruge mine fredage (hvor jeg har fri) på at lave noget i dem, men det er som om, at der altid lige kommer en spændende bog i vejen, som jeg hellere vil bruge tiden på.


Nu må vi se. Det gode ved smashbooks er jo at der ikke er nogen tidsfrist for hvornår de skal være færdige. Det er et on-going projekt og det kan jeg rigtig godt lide. Jeg håber også at, når jeg er kommet lidt mere i bund med mine bøger, bedre kan sætte mig ned og bruge en fredag på at lave noget i dem. For jeg synes det er rigtig hyggeligt at sidde og nørkle med det. Det er afstressende på en eller anden måde.

1 kommentar:

  1. Hvor fint! Det er uden tvivl også nogle lækre bøger at bladre i, når man har behov for en tur ned af Memory Lane.
    Skøn lille hobby!

    SvarSlet