mandag den 13. marts 2017

Garen Ewing; Jagten på regnbueorkidéen - anden og tredje del

Garen Ewing; Jagten på regnbueorkidéen - anden og tredje del

Så er anden og tredje del af denne tegneserie endelig kommet! Jeg måtte lige skimme første del igennem, inden jeg gik i gang, da jeg lige skulle have handlingen genopfrisket og jeg er glad for, at jeg havde tredje og sidste del, da man sidder med mange spørgsmål, når man når sidste side i anden del.

Vi fortsætter hvor vi slap i første del: Julius er på vej ud på en farefuld færd for at lede efter en orkidé ingen er sikre på virkelig eksistere. Ham og hans hjælpere bliver jaget af folk der ingen hensyn tager, og flere steder er det ved at gå grueligt galt.

Undervejs begynder brikkerne dog at falde på plads og jeg kan godt lide at vi skifter handlingsforløb - vi følger både Julius, Gropes håndlangere og Sir Alfred. Det er med til at gøre historien tempofyldt og man flyver igennem bøgerne.

Som jeg skrev i anmeldelsen af første del (læs den her) er det som taget ud af en god Tintin fortælling. Der er masser af drama, modige heltegerninger, smålige skurke, skumle bagmænd og folk der giver sig ud for at være noget de bestemt ikke er. Samtidig kan jeg rigtig godt lide det historiske aspekt og de mange fakta man som læser bliver bekendt med undervejs. Om det er sandt er så en anden side af sagen, men for denne historie er fortiden og forhistorien vigtig, og det hele er bygget godt og grundigt op.

Jeg nød at læse dem og det er helt sikkert en tegneserie jeg vil vende tilbage til og læse alle tre lige efter hinanden. Jeg tror det vil give endnu mere til historien og så er det jo altid hyggeligt at genlæse en god fortælling!

Tak til Tellerup for anmeldereksemplar!

Fakta:
Forlag: Tellerup
Original titel: The Adventure of Julius Chancer: The Rainbow Orchid
Udgivet i: 2010 (på engelsk) og 2016 (på dansk)
Antal sider: ca. 50 sider
4 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar