fredag den 5. januar 2018

Gilmore Girls Book Tag

Gilmore Girls Book Tag

Yay, jeg er blevet tagget til at besvare et bog tag! Jubii! Det er den skønne Malene fra Wondrous Bibliophile der har tagget mig i at besvare "Gilmore Girls Book Tag". Mange tak for tagget! Jeg giver stafetten videre til Iben fra Borough of Books, Pernille fra Bare et kapitel mere og Maria fra Book me up Scotty.

Så, here goes:

Lorelai: En karakter med en sjov eller sarkastisk sans for humor:
Malene nævner her Grimalkin fra "Iron Fey"-sagaen af Julie Kagawa, jeg vil dog vælge Puck i stedet. Jeg elsker virkelig hans humor og hele hans person. Hvis du ikke har læst serien, så gør det bare fordi humoren heri er opløftende, uhøjtidelig og virkelig gennemført.

Rory: Din yndlingsklassiker:
Hånden på hjertet, så har jeg faktisk ikke læst særlig mange klassikere. Jeg har dog læst "Den store Gatsby", så den vil vælge her, fordi det er en historie med så utroligt mange lag og hemmelighed, selvom den ikke er særlig lang.

Luke: En bog du elsker i hemmelighed:
Jeg ved ikke om jeg er hemmelighedsfuld omkring mine boglige crushes, men hvis jeg skal nævne en, som jeg faktisk aldrig snakker om, så bliver det "Tigerhaven" af Joyce Sawyer. Det er en helt fantastisk ungdomsbog, som jeg har læst mange mange gange.

Lane: En musikalsk karakter:
Ridge fra "Måske en dag", selvom jeg har meget blandede følelser omkring bogen, er det han skaber ret fantastisk. 

Dean: Din første bogkærlighed:
Det kan næsten ikke være andet end Harry Potter, da det var serien der gjorde mig opmærksom på hvor fantastisk det var at læse. Om det er den største bogkærlighed, er så et helt andet spørgsmål.

Sookie: En bog, der opslugte dig:
Sarah J. Maas har med "Et rige af torne og roser"-serien lavet en helt fantastisk fantasy verden som jeg slet ikke kan slippe. Det er ikke længe siden jeg læste bind to, "Et rige af tåge og vrede" og det er simpelthen noget af bedste jeg har læst. Jeg er fuldstændig hooked, og det kan meget vel være at jeg kommer til at læse bind tre på engelsk - for jeg tror ikke jeg kan vente på en oversættelse.

Jess: En bog du elsker, men som andre hader:
Jeg ved ikke om andre hader den, men den her ikke solgt så godt herhjemme som bestemt fortjener, da jeg synes den har det hele: humor, action, vold, blod, dæmoner, engle, kærlighed osv. Jeg snakker om Jana Olivers "The Demon Trappers", hvor det kun er de tre første bøger der er oversat - øv øv!

Miss Patty: En bog som blev ødelagt af dens hype:

Den første bog af Adam Silvera "Den dag jeg glemmer". Jeg holder faktisk meget af alle hans bøger, men den blev virkelig omtalt som noget kæmpestort, og det kunne jeg bare ikke se.

Emily Gilmore: En dyr bog:
Det må blive en af de tre Barnes & Noble leatherbound bøger jeg har, jeg er i tvivl om hvilken der var dyrest, men de koster langt mere end jeg normalt er villig til at give for en bog og hånden på hjertet, ved jeg nok ikke om jeg nogensinde får dem læst. Men de er SÅ flotte!

Paris: En anspændt karakter:
Uha, den er svær. Jeg tror jeg vil vælge Aza fra "Skildpadder hele vejen ned", for med alt det hun går og kæmper med, kan det da ikke undgås at hun er noget anspændt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar