fredag den 24. maj 2019

Erin Watt; Det knuste rige [Anmeldereksemplar]

Erin Watt; Det knuste rige (Royals, #5) [Anmeldereksemplar fra Flamingo]

Bagsidetekst:
Jeg er en Royal, fordi jeg er elsket af Easton Royal.

Hartley Wright ligger på hospitalet med hukommelsestab. Eastons lillebror, Sebastian, ligger sammesteds i koma efter en bilulykke, der kan ende med at koste ham livet. Easton er splittet i to, da alle lader til at give Hartley skylden for ulykken.

Lige siden Hartley mødte Easton, er hendes liv blevet vendt op og ned. Ikke mindst nu, hvor hun ikke kan huske noget fra de sidste tre år og derfor er afhængig af, at dem omkring hende vil hende det godt. Det går dog hurtigt op for hende, at det langt fra er tilfældet - selv i forhold til forældrene er der noget, der skurer.

Easton virker bekendt og farlig på samme tid. Hun ved ikke, at han er den eneste ven, hun har - og at han vil gå til verdens ende for at hjælpe hende. Easton gør, hvad han kan for at få hende til at huske, hvad der gik forud for ulykken, men Hartley er af den overbevisning, at nogen ting måske er bedre glemt.

Hvor var jeg glad for at jeg havde denne da jeg blev færdig med "Den ustyrlige arving" - for hold da op en slutning! Jeg var da slet ikke klar til at stoppe og med den cliffhanger, følte jeg mig tvunget til at starte på "Det knuste rige" med det samme. Hvilket jeg også gjorde. I det mindste bare for at få ro i sjælen, det holdt dog ikke længe ...

Jeg skrev i min anmeldelse af "Den ustyrlige arving" at Easton gik mig lidt på nerverne, men at det blev bedre jo længere ind i historien jeg kom. I denne har han heldigvis tøet mit hjerte op og jeg synes han er fantastisk. Jovist, kæmper han stadig med nogle ting, men han gør det virkelig godt og det er så tydeligt hvor meget han holder af Hartley.

Jeg er igen chokeret over hvor langt Felicity vil gå for popularitet - alt, alt for langt efter min mening. Jeg ved ikke om den "virkelige" verden også er sådan, i så fald ønsker jeg ikke for nogen at de skal opleve den behandling som Hartley får af Felicity. Det er meget langt over min grænse og fatteevne, at man kan opføre sig sådan overfor andre.

Som i "Den ustyrlige arving" trækker sagen med Steve også ind i denne og jeg havde slet ikke set slutningen komme, hvilket er fedt. Jeg elsker at blive overrasket over de bøger jeg har gang i. Samtidig er det dejligt når siderne vender sig selv og man slet ikke har lyst til at slippe bogen og personerne igen.

Jeg nød virkelig at være tilbage blandt Royalfamilien, men samtidig håber jeg også at det er slut nu. Hvis der kommer mere, frygter jeg at det bliver for meget. Disse to efterfølgere er lige på grænsen til "for meget", men jeg nød dem alligevel. Engang i mellem trænger man bare til at slå hjernen fra og læse noget der både fanger og underholder og ikke efterlader en med alt for mange ubesvarede spørgsmål.

Hvis du har læst de første bøger i serien, vil jeg varmt anbefale dig at gå i gang med "Den ustyrlige arving" og "Det knuste rige" og hvis ikke du har læst serien før, vil jeg helt klart anbefale dig at komme i gang! Tag den med på sommerferie og nyd den på stranden, i solen, med et koldt glas vin - det vil være et perfekt match!

Tak til Flamingo for anmeldereksemplar!

Fakta:
Forlag: Flamingo
Original titel: Cracked Kingdom
Udgivet i: 2018 (på engelsk) og 2019 (på dansk)
Antal sider: 301
6 ud af 6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar