mandag den 15. juli 2019

Karen Robards; Nomade 44 og Liv eller død [Anmeldereksemplar]

Karen Robards; Nomade 44 og Liv eller død [Anmeldereksemplar fra Flamingo]

Bagsidetekst på "Nomade 44":
Tyv. Manipulator. Svinder af format. Kald det, hvad du vil. Bianca St. Ives er helt sin egen!

Bianca har altid vidst, at hun skilte sig ud. I stedet for at lege med dukker, blev hun undervist i kampsport og i at bryde låse op. Når de andre tog hjem på ferie, tog hun på job med sin far, hvor hun lærte at holde hovedet koldt og overvinde alle vanskeligheder. Nu er hun 26 år, gudesmuk og en af de bedste i verden til sit lyssky fag.

Men det seneste kup gik langt fra efter planen, og med sit virkelige liv i Savannah på spil, er det op til Bianca at finde ud af, hvad der foregår - og rette op på det, før det er for sent.

Hold da op for en serie! Jeg er total blæst bagover af denne historie. Den kan nok ikke kategoriseres som stor kunst, men derfor kan den godt være underholdende og medrivende alligevel - og det er den!

Jeg har hørt det meste af den som lydbog - med Laura Drasbæk som indlæser - og hvis du ikke har hørt hende læse op endnu, så skulle du tage at gøre det. Hun har en rigtig god stemme og jeg nyder virkelig de bøger hun har indlæst.

Serien her om Bianca, der har haft en lidt usædvanlig opvækst, er en hæsblæsende actionhistorie. Den har simpelthen alt: drama, spionudstyr, hemmeligheder, intriger, skyderier, hemmelige forsknings faciliteter i ufremkommelige bjerge, biljagter, tyverier, hede kyssescener og meget mere. Der er fuld knald på hele tiden. Mange vil nok mene det er useriøst og for meget og ja, det er det nok også, men engang i mellem er det ok at læse en bog hvor alting er for vildt.

Jeg nød virkelig at læse om Bianca og alle hendes kvaler. Hendes prøvelser for at have et normalt liv, samtidig med at hun er en kamptrænet mestertyv. Jovist hun drømmer om noget større og hun kæmper også for det, men det er ikke altid nok. Det er lidt som om uheldet forfølger hende og hun bliver ved med at ende i situationer der ikke gavner hendes, i forvejen usikre, fremtid.

Jeg er dog ligeglad med om det er for meget. For amerikansk og for sindsygt. Jeg fandt serien virkelig underholdende. Den er velskrevet og man får næsten helt selv pulsen op når man læser den. Jeg kan kun anbefale den. Den er den perfekte ferielæsning og jeg glæder mig virkelig meget til at læse sidste bind og jeg håber at den snart kommer på dansk!

Tak til Flamingo for anmeldereksemplar!

Fakta:
Forlag: Flamingo
Original titel: The Ultimatum / The Moscow Decep
Udgivet i: 2017 (på engelsk) og 2019 (på dansk)
Antal sider: Nomade 44: 298 og Liv eller død: 319
5 ud af 6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar