torsdag den 15. august 2019

Natalie Decker; Forkert kys [Anmeldereksemplar]

Natalie Decker; Forkert kys [Anmeldereksemplar fra Palatium Books]

Bagsidetekst:
Man skulle tro, at pigen med det mest romantiske navn i verden ville have let ved at få en kæreste. Men Valentine's Day er virkelig træls, når man er single og lidt indadvendt. Bare spørg Juliet Valentine, der virkelig hader Valentine's Day. Hendes søster Layla er nu sammen med Tyler, hendes mors datingfirma går strygende, og det seneste påfund på skolen er "Valentines-gaver". Juliet har det forfærdeligt, er misundelig og ensom. 

Jared Black er en af de mest populære drenge på skolen. Stjerne på fodboldholdet og den mest eftertragtede single. Men for Juliet Valentine er han nærmest usynlig. Hun er ikke imponeret, hun flader hverken for charme, komplimenter eller et godt udseende. Jared har ikke god tid, Valentine's Day er lige om hjørnet, og han vil virkelig gerne invitere Juliet til Valentines-festen. Han har set, hvordan Tyler har vundet Layla, og synes selv, han burde have en chance hos Laylas søster. Jared forsøger sig med "Valentines-gaverne" og prøver med dem at fortælle Juliet, hvad han føler. Det burde væren nemt nok, ikke?

Men det er det slet ikke. Alle hans forsøg havner enten i papirkurven eller som kasteskyts. Juliet er ikke interesseret. Jared ender med ikke at have nogen date til Valentines-festen på skolen og indser, at der skal mere til, hvis han skal gøre sig forhåbninger om pigen, han drømmer om. 

Den her serie er virkelig noget af det sødeste jeg har læst siden jeg læste "P.S. Jeg elsker dig stadig" af Jenny Han. Den kan godt føles meget amerikansk, men jeg synes ikke på nogen måde at gør noget. Jeg er virkelig fan af personerne og jeg godt kan lide at hovedpersonerne, Layla og Tyler, fra "Forkert nummer", også spiller en stor rolle heri. Jeg håber at de alle kommer til at være med i næste bind.

Selvom den måske kan være meget amerikansk, kan jeg sagtens sætte mig ind i de ting som Juliet og Jared føler. Deres usikkerhed omkring deres egne og hinandens følelser. Usikkerheden over hvordan de skal opfører sig og den skyldfølelse man kan få hvis man dummer sig. De har svært ved at snakke om deres følelser, fordi de begge føler at de ikke er gode nok - og hvem har ikke haft det sådan overfor en de godt kan lide?

Jeg kan rigtig godt lide at vi følger både Juliet og Jared. Det gør at vi ved at det er Jared der sender Juliet gaver, selvom hun ikke ved det. Vi ved at Juliet inderst inde godt kan lide Jared, selvom hun opfører sig anderledes. Som læser ved vi ret mange ting om personerne og det gør at man virkelig føler med dem og kan sætte sig ind i deres tanker. Lidt ligesom med "Off-campus"-serien, føler jeg næsten at de er mine venner.

Jeg sad i hvert fald og havde stor lyst til både at kramme dem når det gik dårligt, ruske dem når de opførte sig idiotisk og grine med dem, når de var lykkelige.

Hvis du til feel good-romaner, kærlighed, drama og humor, så kan jeg varmt anbefale denne serie. Jeg glæder mig i hvert fald til at læse videre og se hvilke nye kvaler der venter de næste hovedpersoner. For en ting har jeg da lært, det er ikke nemt at vinde sin udkårnes hjerte!

For mig virker personerne nærværende og virkelighedstro. Jeg nød historien, humoren, komplikationerne, dramaet - ja, det hele faktisk. For mig går det op i en højere enhed og jeg da jeg først var begyndt, havde jeg ikke lyst til at lægge bogen fra mig igen!

Tak til Palatium Books for anmeldereksemplar!

Fakta:
Forlag: Palatium Books
Original titel: Right kiss wrong guy
Udgivet i: 2018 (på engelsk) og 2019 (på dansk)
Antal sider: 281
5 ud af 6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar