mandag den 12. august 2019

Renée Carlino; Historien om os [Anmeldereksemplar]

Renée Carlino; Historien om os [Anmeldereksemplar fra People'sPress]

Bagsidetekst:
Hvordan ville du reagere, hvis du opdagede, at den bog, du sad med i hænderne, handlede om dig?

Da forfatterspiren Emiline slår op på første side i årets mest omtalte roman, springer hendes hjerte et slag over. Bogen er skrevet af en hidtil ukendt forfatter ved navn J. Colby og fortæller historien om pigen Em, der vokser op under trange kår langt ude på landet i Ohio. Hun forelsker sig i nabodrengen Jax, og sammen drømmer de om et bedre liv, langt væk fra den hverdag med svigt og vold, hvor kun venskabet og kærligheden til hinanden holder dem oppe.

Emiline er i chok, for hun indser, at forfatteren bag det mystiske pseudonym må være Jason Colbertson - hendes barndomsven og første, store kærlighed, som hun ikke har set, siden han forsvandt sporløst for mere en ti år siden. Hvorfor har hun ikke hørt fra ham i alle disse år? Og hvorfor har han udgivet hendes private historie uden at spørge om lov? 

Selvom Emiline har besluttet sig for at lægge sin traumatiske opvækst bag sig, tvinger bogen hende til at se tilbage på alt det, hun var igennem som barn - og til at opsøge den mand, der knuste hendes hjerte. Men er hun parat til at konfrontere sine dæmoner?

Præmissen for denne bog er virkelig god. Jeg er vild med ideen om at Emiline læser en bog, som handler om hende selv og som er skrevet af hendes store kærlighed, Jason, som hun ikke har haft kontakt med siden en skæbnesvanger nat for 12 år siden. Deres barndom har på ingen måde være rar og bogen får hende til at genoplive mange af de ting hun blev udsat for - hvilket hun ikke har lyst til.

Emiline beslutter sig for at opsøge Jason og spørge ham hvordan han kunne tillade sig at skrive hendes historie, men dette møde går på ingen måde som planlagt. Han er meget hemmelighedsfuld og vil ikke afsløre for meget - for Emiline har stadig ikke læst bogen færdig, og først når hun har det, vil hun blive klogere på Jasons grund.

Alt i alt er banen kridtet op til en storslået kærlighedshistorie. Jeg var helt vild med Renées tidligere historie, "Vi som elskede", som også handler om en stor kærlighed, der stadig holder selvom der er gået mange år og hvor det aldrig var meningen at man skulle adskilles.

Desværre falder "Historien om os" bare til jorden med et brag. Selvom historien er rørende, er personerne irriterende og flade. Emilines usikkerhed, naivitet og rastløshed burde give medfølelse med hende, og jovist, det har jeg også, men hun har ikke rykket sig fordi hun ikke vil se tilbage og tilgive. Jason er blevet selvfed og arrogant. Han ville Emiline nok det bedste, men hvorfor så ikke ringe til hende og snakke, i stedet for at udpensle hendes fortid? Emilines kæreste er et pjok og kan slet ikke sætte sig ind i hvad hun føler.

Selvom jeg virkelig gerne ville holde af denne historie, er jeg desværre ikke helt overbevidst. Jeg kunne som sagt, bedre lide "Vi som elskede", hvor jeg i langt højere grad kunne sætte mig ind i personernes tanker og følelser.

Tak til People'sPress for anmeldereksemplar!

Fakta:
Forlag: People'sPress
Original titel: Swear on This Life
Udgivet i: 2016 (på engelsk) og 2019 (på dansk)
Antal sider: 278
3 ud af 6 stjerner

1 kommentar:

  1. Den, der læser dette vidnesbyrd i dag, skulle fejre med mig og min familie, fordi det hele startede som en vittighed for nogle mennesker, og andre sagde, at det var umuligt. Jeg hedder Jacob Schultz og kommer fra Tivoli, men jeg flytter til Belgien med min kone. Jeg er heldigvis gift med to børn og en smuk kone. Der skete noget forfærdeligt med min familie, jeg mistede mit job, og min kone forlod mit hus, fordi jeg ikke kunne tage godt af mig selv og familien. hende og mine børn på det bestemte tidspunkt. Det lykkedes mig i ni år, ingen kone at støtte mig til at passe godt på børnene. Jeg prøver at sende en testmeddelelse til min kone, men hun forhindrer mig i at tale med hende. Jeg prøver at tale med hendes ven og hendes familie, men jeg ved stadig, at nogen kunne hjælpe mig, og jeg har sendt anmodningen senere til så mange virksomheder, men stadig Ring ikke til mig, indtil en trofast dag kommer, som jeg aldrig vil glemme i mit liv . Da jeg mødte en gammel ven af ​​mig, som jeg forklarede alle mine vanskeligheder, og han fortalte mig om en god mand, der hjalp ham med at få et godt job hos Coca cola-selskabet, og han fortalte mig, at det var en caster-charme, men jeg er en person, der aldrig tror på fortryllelse, men jeg besluttede at prøve det, og jeg kontaktede ham via doctorosagiede75@gmail.com. Han instruerede mig og viste mig, hvad jeg skulle gøre i disse tre dage efter lanceringen af ​​trylleformularen. Jeg fulgte alle instruktionerne og gjorde, hvad han bad mig om at gøre godt. Drosagiede sørg for, at alt gik godt, og min kone ville se mig igen efter det vidunderlige arbejde Drosagiede. Min kone ringer til mig med et ukendt nummer og undskyldte, og hun fortalte mig, at hun virkelig savner mig og vores børn og min kone kommer hjem. Og efter to dage kaldes et firma, som jeg har sendt mit takkebrev, nu er jeg den eksemplariske virksomhedschef her i USA. Jeg anbefaler, at hvis du har problemer med at komme tilbage din eks eller helbrede dig for sygdomme som hiv og kræft, så send en besked til denne e-mail: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp +2349014523836 og du får det bedste resultat. Tag ting for givet, og det vil blive taget væk fra dig. Jeg ønsker dig det bedste.

    SvarSlet