mandag den 19. oktober 2020

Linda Victoria; Mørklagt [Anmeldereksemplar]

Linda Victoria; Mørklagt [Anmeldereksemplar]

Bagsidetekst:
Den 30-årige Martin Blackwood er direktør for virksomheden Illumitron. I en ung alder har han nærmest alt, men gemmer på hemmeligheder fra en dyster opvækst. Da han møder Danielle, forestiller hun sig den klassiske historie "kvinde redder mand". Martin vil bare ikke reddes, og snart er Danielle viklet ind i et spil om magt, milliarder og maniplation. Alle Martins ambitioner kan blive til virkelighed, da han accepterer et tilbud om at få den excentriske forretningsmand Marcus Marcelis som mentor - men prisen viser sig at være høj, og CIA følger med i kulissen. For at vinde alt er Matin nødt til at satse alt - og det indebærer at gå dybere ind i mørket af den barndom, som i hele Martins voksenliv har gjort det nødvendigt at undertrykke smerten med piller og hård sex.

Det er sjældent at jeg læser noget, hvor det virkelig er en kamp at komme igennem bogen. Jeg synes ellers at bagsideteksten lød spændende og jeg tænkte at det nok ville være i stil med Fifty Shades - en serie, som jeg holder meget af, omend den skiller vandene, men den snak skal vi ikke tage her. Jeg har læst flere erotiske serier. De fleste af dem har hovedpersoner med visse problemer, en hård opvækst eller andet som de forsøger at fortrænge med sex. 

Sådan er det også i denne serie. Martin Blackwood har haft en forfærdelig opvækst og som læser burde man nok egentlig have ondt af ham. Der var dog ikke meget ved ham jeg brød mig om. Han er dominerende, manipulerende, voldelig, irriterende - en rigtig røvhul, for at være ærlig. Jo jo, Christian Grey havde da også sine fejl og mangler, men ham fandt jeg dog fascinerende. Det gør jeg ikke med Martin. Han er virkelig led overfor Danielle og han forsøger at bryde hende psykisk ned. Ja, han voldtager hende endda. Er det nok til at få hende til at vende ham ryggen? Selvfølgelig ikke. Hvilket gør at jeg heller ikke har meget til overs for hende. Hun er naiv - går kun i 3.g da vi møder hende første gang. Selvom hun virker intelligent nok, burde hun være rendt skrigende væk da hun lærer Martin bedre at kende. 

Miljøet som historien foregår i, er skiftevis i København og forstæderne og rundt om i verden på storslåede hoteller. Martin færdes i de rige kredse, han har selv masser af penge og er ikke bleg for at købe nyt dyrt legetøj. Da han kommer tættere på Marcus Marcelis tager det dog en voldsom - og for mig - total urealistisk drejning. Der overføres ekstreme summer penge, der festes for ublu priser og snakken om økonomi, fremtidsudsigter og kommende produkter, kan jeg slet ikke sætte mig ind. Måske fordi økonomi og big business aldrig har interesseret mig, så for mig var den del af historien kedelig. Marcus Marcelis er ikke meget bedre end Martin og den verden vi bliver introduceret for her, er simpelthen for langt ude. I hvert fald til at det skal give mening for mig. 

Udover at følge Martin og Daniella, møder vi også CIA-agenten Adam Michael, der bliver sendt til Danmark under dæknavnet Martin Mikkelsen. Vi hører dog ikke så meget til ham, andet end at han har en mission - både udstedt fra CIA, men bestemt også sin egen og den går ud på at få hævn!

Der var flere steder hvor jeg simpelthen måtte lukke bogen og lægge den fra mig, fordi jeg blev næsten fysisk dårlig. Jeg sad i hvert fald med en virkelig dårlig smag i munden og en knude i maven. Det var virkelig ubehagelig læsning. Jeg giver for det meste en serie en fair chance, men med denne, må jeg desværre indrømme at jeg slet ikke har lyst til eller er fristet til at læse videre. Puha for en omgang!

Tak til Victoria Publishing for anmeldereksemplar.

Fakta:
Forlag: Victoria Publishing
Udgivet i: 2020
Antal sider: 409
2 ud af 6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar