onsdag den 7. februar 2024

Ana Huang; "Vrede" og "Stolthed" [Anmeldereksemplar]

Ana Huang; "Vrede" og "Stolthed" (Kings of Sin, 1 og 2) [Anmeldereksemplar]

Bagsidetekst til ”Vrede”:
Dante Russo er millionær, CEO og ungkarl. Dante Russo har aldrig mistet kontrollen. Indtil nu.Han bliver afpresset og tvunget til at gifte sig. Dante vil gøre alt for at blive fri igen. Han vil destruere de kompromitterende beviser, ødelægge ægteskabet.Vivian Lau er den perfekte kvinde. Arving, smuk og charmerende. Og datter af Dantes værste fjende.Hun siger ja til Dante. Af pligt, for familien.Det var aldrig meningen, Vivian skulle falde for sin ægtemand.Og nu vil han ikke slippe hende.

Jeg har hørt Ana Huangs ”Twisted”-serie på engelsk – jeg er i skrivende stund i gang med bog nummer fire, og jeg elsker den. Ligesom jeg elskede de andre bøger i serien.

De er underholdende, medrivende, fulde af drama og spice! Samtidig er der skønne karakterer – og alle de tropes man kunne ønske sig: enemies-to-lovers, grumpy-sunshine, royal-love-story og så videre. Jeg ved godt det ikke er stor litteratur og at nogen nok vil sige det er for ensformigt og kedeligt, men jeg lapper det i mig.

Efter at have brugt en lørdag på at snakke romance sammen med tre skønne forfattere, to kollegaer og over 20 dejlige gæster, ved jeg at romance har sin berettigelse og bestemt er litteratur der kan bringe os sammen. Samtidig er mange historierne som at få et varmt kram i en hektisk hverdag og i en verden der ikke bringer meget andet end død og ødelæggelse.

Efter at jeg faldt over Ana Huang på TikTok står hun efterhånden højt på min liste af autobuy-forfattere. Jeg synes hun skriver skønne historier og som nævnt ovenfor er ”Twisted”-serien, virkelig en jeg holder meget af.

Med ”Kings of Sin” har hun kastet sig over at give hver af de syv dødssynder en bog. I første bog er det ”Vrede”, anden bog er ”Stolthed” og tredje bog er ”Grådighed”. Hver af historierne sætter så fokus på den valgte synd på den ene eller anden måde.

I ”Vrede” møder vi Dante Russo der bliver afpresset ind i et ægteskab med Vivian Lau. Dante er bestemt ikke begejstret – hverken for at blive afpresset eller for sin kommende hustru. Vivian er vant til at opgive mange ting for sine forældre, men selv hun mener at de er gået for langt denne gang. Men selvom de aftaler at de gennemfører det – uden at blive følelsesmæssigt involveret, selvfølgelig – så kan de ikke benægte at de er tiltrukket af hinanden. Og så sker der selvfølgelig en masse ting og sager.

I ”Stolthed” er det forretningsmanden Kai Young vi følger. Han står overfor et vigtigt valg af direktør for familiens firma og han har ikke tid til fejltrin, men tjeneren Isabella Valencia, fanger hans opmærksomhed og får hans ellers fastlagte verden til at smuldre. Isabella må ikke hænge ud med gæsterne på Valhalla Klub, den luksusklub hun arbejder på, og hun må slet ikke indlede et forhold med dem, men Kai vækker noget i hende og snart står de begge to til at tabe mere end de havde troet.

Noget af det jeg virkelig godt kan lide ved bøgerne er mændene og forholdene til deres respektive kvinder. Både Dante og Kai har stor sucess med deres virksomheder og har gennem hårdt arbejde, fået et ry for at være utilnærmelige og kolde udadtil, men inderst inde banker der alligevel et hjerte af guld. Og selvfølgelig kommer Vivian og Isabella langsomt under huden på de kolde herrer og bløder dem op. 

Men ingen god romance uden en masse drama og selvfølgelig skal det ikke være nemt for nogen af parrene at få hinanden til sidst. ”Kings of Sin” er serien til dig der er vild med romance der er fuld af klicheer, fuld af spændinger, fyldt med drama og tvists der gør at bøgerne er næsten umulige at lægge fra sig.

Bøgerne er modtaget som anmeldereksemplarer fra forlaget. 

Fakta:
Forlag: Flamingo
Original titel: "King of Wrath" og "King of Pride"
På dansk ved:
Udgivet i: 2022 (på engelsk) og 2023 (på dansk)
Antal sider: "Vrede" - 384 og "Stolthed" - 352
5 ud af 6 stjerner til begge bøger

Ingen kommentarer:

Send en kommentar