søndag den 8. november 2015

Bogforumjomfru


Bogforumjomfru!

Da jeg kom hjem fra ferie i midten af oktober, havde jeg godt set at mange af de andre bogbloggere jeg kender, havde fået en fin kuvert af Tellerup med en keyhanger, et badge og ikke mindst en invitation til en af dagene på dette års Bogforum. Jeg håbede derfor at der også var en kuvert til mig - og sørme om der ikke var det!

I starten var jeg meget i tvivl om jeg skulle af sted, for Bella Center ligger ikke lige rundt om hjørnet. Efter en del diskussioner med mig selv, besluttede jeg mig dog for at tage af sted! Jeg bookede en flybillet og satte mig til at undersøge programmet. To af min kollegaer skulle derover om fredagen, så jeg bestemte mig for at følges med dem.

I fredags kom så dagen hvor jeg skulle af sted - det skal lige siges at jeg ikke har været til Bogforum før, så jeg havde ingen ide om hvad jeg skulle forvente, men skuffet blev jeg på ingen måde!


Vi lagde ud med at se Kim Fupz Aakeson, Mette Finderup og Sanne Munk Jensen der fortalte om ungdomslitteratur, især om der er noget man må og ikke må når man skriver til unge - det var både interessant og underholdende. Så gik turen til at høre Sidsel Katrine Slej fortælle om Sanddrømmeren, Runemagikeren, kærlighed til nordisk mytologi og hvordan det er at være forfatter. Det var virkelig spændende at høre, og vi der lyttede fik virkelig fornemmelsen af hvor meget hun brænder for sine bøger.



Herefter tullede vi lidt rundt, kiggede stande, lyttede lidt hist og her, inden vi spiste frokost. Så gik turen forbi Tellerups stand for at få lidt til rygsækken - og det må siges at jeg fik! En vidunderlig stor stak bøger kom med hjem, som selvfølgelig nok skal blive anmeldt her på bloggen. Tusind tak!


De bøger jeg fik som anmeldereksemplarer af Tellerup var:
Becca Fitzpatrick; Sort is
Christina Bonde; Skyggesider
Jon Rex Laugen; Den hvide pige
Nanna Foss; Geminiderne (Spektrum, #2)
Haidi Wigger Klaris; Skæbnens kald (Dæmonherskerens arving, #2)
Jennifer Echols; Over stregen

Derudover købte jeg:
Amanda Sun; Regn (Blæk, #2)
R. A. Salvatore; Mørkets Rige

Jeg var så heldig at støde ind i Haidi Wigger Klaris og Christina Bonde ved Tellerups stand og selvom Christinas nye bog først udkom i går, fik jeg lov til at få et eksemplar med hjem som oveni købet fik en lille krusedulle. Hvor heldig har man lov til at være?!


Så var det tid til at hvile benene inden "Geminiderne" skulle signeres af Nanna Foss, som jeg havde fornøjelsen af at møde til bloggertræf sidste år, hvor hun fortalte om "Leoniderne". Herefter gik vi ind for at høre Linse Kessler fortælle om sin nyeste bog inden turen gik tilbage til lufthavnen og Aalborg.


Det var alt i alt en fantastisk dag med en masse oplevelser, møder og samtaler og ikke mindst med en masse dejlige bøger! Tusind tak til Tellerup for at sponsorere en dagsbillet!

4 kommentarer:

  1. Lyder til, at det har været en helt fantastisk dag! Dejligt at du fik lidt læsestof med hjem og fik hørt nogle skønne forfatter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en dag! Det har i hvert fald ikke afskrækket mig at tage af sted en anden gang :)

      Slet
  2. Det lyder til at du har hygget dig! Det var hyggeligt lige at sige hej, omend ret kort :D

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde - håber også du havde en hyggelig dag :)

      Slet