søndag den 2. april 2017

Søndags sandheder #12: Gyserfilm

Billedet er fundet på Pinterest
Søndags sandheder #12: Gyserfilm

Jeg holder meget af at se film. Det bliver ikke til så mange lige for tiden, fordi jeg er træt om aftenen og fordi, i min sparsommelige fritid, vil jeg hellere læse.

Jeg kan godt lide at se actionfilm, historiske dramaer, tegnefilm, romantiske film osv. Det er faktisk meget lidt jeg gerne vil frabede mig at se. Her står jeg tilgengæld også fast. Jeg havde en kæreste på et tidspunkt som udelukkende ville se krigs- eller gyserfilm - og så pjattet mig krigsfilm er jeg trods alt heller ikke. Men gys? Nej tak!

Sandheden er, at jeg hader gyserfilm! Jeg kan slet ikke holde det ud. Musikken der bygger op til klimaks. Det at man ikke ved hvad der sker, selvom man godt ved at det ender galt. Jeg kan blive helt dårlig og jeg gemmer mig bag et eller andet. Da jeg var i biffen (oh yes, det var jeg nemlig) og se "The Ring", så jeg ikke særlig meget fordi jeg gemte mit hoved i min jakke. Og den der knirkelyd fra den film? Yes, den kan stadig give mig gåsehud og hyle mig ud af den.

Jeg har set mange gyserfilm. For mange. "The Hills Have Eyes", "Wrong Turn", "The Ring", "Silent Hill" osv. Det er rigeligt. Mere end rigeligt. Det er mange år siden, men min kvote er nået og den bliver ikke bare sådan lige nulstillet. Tværtimod.

Så vil jeg hellere vælte på cykel. Argh ok, men jeg vil i hvert fald hellere være fri for at se end film, end en gyser.

Hvad med jer, er der en filmgenre I helst undgår?

1 kommentar:

  1. Jeg har det helt fint med gysere. Til gengæld undgår jeg helst kærlighedsfilm (medmindre vi taler om de store dramaer i stil med Titanic og Moulin Rouge) samt danske og amerikanske komedier (medmindre vi taler Deadpool).


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet