fredag den 9. marts 2018

The A to Z Book Tag

The A to Z Book Tag

Jeg faldt over det her book tag hos Rikke Reads på YouTube og fik lyst til selv at svare på det, men siden jeg ikke laver videoer, får I det på skrift i stedet. Beklager, hvis indlægget bliver lidt langt af den grund!

A – Author you’ve read the most books from
Jeg ville have gættet på at det var J. K. Rowling, men nej, det er faktisk Cassandra Clare jeg har læst flest bøger af. 13 bøger af hende har jeg læst.

B – Best sequel ever 
"Et rige af tåge og vrede" af Sarah J. Maas! Uden tvivl! For filan da hvor var den god. Simplethen fuldstændig fantastisk. Og kapitel 55? Uha!

C – Currently reading
Sarah J. Maas' "A Court of Wings and Ruin" og det kommer nok til at tage lidt tid. Den er på 705 sider!!

D – Drink of choice while reading
Jeg er ret kedelig og vil svare vand. Selvom jeg nogle gange drikker the, er det ofte vand jeg ender med.

E – E-Reader or Physical books 
Uha, begge dele? Jeg vil til hver en tid vælge en fysisk bog, men e-bøger er bare smarte når man skal på ferie og ikke gider have overvægt i kufferten af alle de bøger man vil læse undervejs.

F – Fictional character you would have dated in High School 
Måske Peter fra "To all the boys I've loved before" - selvom han er lidt en smartass, er han ret sød og i bund og grund en god fyr!

G – Glad you gave this book a chance
"Flosset" af Cecelia Ahern. Jeg har hørt meget godt om den, men det er som om tiden aldrig rigtig blev til at jeg skulle læse den. Nu har jeg gjort det og har også læst efterfølgeren og det er jeg virkelig glad for!

H – Hidden gem book

"Tigerhaven" af Joyce Sweeney. Jeg ved godt at det er en gammel sag efterhånden, men jeg kan virkelig stadig mærke den når jeg tænker på den. Hver gang jeg tænker på den, får jeg lyst til at læse den igen. Den burde alle der elsker realistiske ungdoms bøger virkelig læse.

I – Important moment in your reading life
Da jeg læste Harry Potter for første gang og fandt ud af hvor fantastisk det var at læse. Hvad jeg kunne opnå, hvilke steder jeg kunne besøge, hvem jeg kunne være og meget mere. Alt det, blot ved at læse. Fantastisk!

J – Just finished reading…
"Perfekt" af Cecelia Ahern.

K – Kinds of books you won’t read
Faglitteratur. Det er meget lidt, hvis overhovedet noget, faglitteratur jeg læser. Jeg tror det minder mig for meget om min tid på IVA og lektier, så derfor går jeg typisk i en stor bue uden om det. Det er nok også grunden til at jeg kun har læst én biografi. Og det er selvfølgelig den om bibliotekskatten Dewey.

L – Longest book you’ve read 
"Harry Potter og fønixordenen" er med sine 924 sider, den længste bog jeg har læst!

M – Major book hangover because of… 
"Et rige af tåge og vrede" - den kan jeg bare ikke ryste af mig. Helt igennem fantastisk bog!

N – Number of book cases you own 
Jeg har 5 store bogreoler og 2 små reoler.

O – One book you’ve read multiple times
"Tigerhaven" af Joyce Sweeney er nok en af de eneste bøger jeg har læst flere gange.

P – Preferred place to read 
Min stol i mit bibliotek. Ikke alene sidder jeg godt i den, jeg kan også sidde på mange forskellige måder og fordelen ved at den står i et rum for sig selv, er at jeg kan lukke døren når jeg vil være helt alene med mine bøger.

Q – Quote that inspires you / gives you the “feels”
“I will spend the rest of my life trying to make you happy, and when you get tired of looking at me, I promise I’ll sing.”
Ambrose Young, "Making Faces" af Amy Harmon.

“Dumbledore watched her fly away, and as her silvery glow faded he turned back to Snape, and his eyes were full of tears.
"After all this time?"
"Always," said Snape.”
"Harry Potter og dødsregalierne" af J. K. Rowling.

“If you stay, I'll do whatever you want. I'll quit the band, go with you to New York. But if you need me to go away, I'll do that, too. I was talking to Liz and she said maybe coming back to your old life would be too painful, that maybe it'd be easier for you to erase us. And that would suck, but I'd do it. I can lose you like that if I don't lose you today. I'll let you go. If you stay.”
"If I stay" af Gayle Forman.

R – Reading regret
At jeg ikke har mere tid i døgnet til at læse!

S – Series you started, but need to finish 
"Trækopfuglens krønike" af Haruki Murakami. Jeg tvivler på at jeg nogensinde får læst den færdig - i så fald skal jeg nok starte forfra.

T – Three of your all-time favorite books 
"Det gyldne kompas" af Philip Pullman, "Mig før dig" af Jojo Moyes og "I et spejl i en gåde" af Jostein Gaarder.

U – Unapologetic fangirl for… 
Mr. Christian Grey! I know, undskyld. Jeg har ikke læst "Fifty Shades" fra hans synspunkt og har hørt at det vil ændre mit syn på ham, så det vil jeg lade være med. Til mit forsvar vil jeg også have ham fra bogen og ikke filmen!

V – Very excited for this release more than any others
"Kragens kald" af Leigh Bardugo. Jeg ELSKER Grisha-serien og mine forventninger var tårnhøje og de blev i den grad indfriet! Det var en virkelig suveræn læseoplevelse.

W – Worst habit 
Høre lydbogen, selvom jeg har den fysiske bog. Til mit forsvar kan jeg så både køre bil og "læse" eller være kreativ og "læse" - win-win!

X- X Marks the Spot: the 27th book on your shelf 
Marie Lu's "Legend" som graphic novel.

Y – Your latest book purchase 
"Strange the Dreamer" af Laini Taylor som e-bog til min Kindle.

Z – Zzzz snatcher: last book that kept you up way too late 
Elle Kennedys serie "Off-Campus" holdt mig vågen mens Iris var lille. Jeg var alligevel vågen om natten fordi jeg skulle amme, så jeg læste også. Siden har jeg forsøgt at gå ordentlig tid i seng, for ellers er jeg alt for usammenhængende dagen efter.


Mon Simone, Iben og Michelle vil lege med?

3 kommentarer:

  1. Rigtigt fine spørgsmål og svar. Tak for tag :) Må se om jeg kan få svaret!
    (er det virkelig en dårlig vane at lytte til bøger man har i papirform? Jeg troede bare jeg var effektiv :p )

    SvarSlet
  2. Ser frem til at besvare de her spørgsmål.
    Men jeg ser det da heller ikke som en dårlig vane at høre lydbøger af bøger jeg har i fysisk form, det betyder da bare jeg får læst bogen på den ene eller den anden måde ;)

    SvarSlet
  3. Jeg tror sgu også, at jeg vil lege med og så kan jeg kun give dig ret angående "I et spejl, i en gåde" - fantastisk bog!

    SvarSlet