torsdag den 21. november 2019

Aurora Rose Reynolds; Indtil Nico [Anmeldereksemplar]

Aurora Rose Reynolds; Indtil Nico [Anmeldereksemplar fra Palatium Books]

Bagsidetekst:
Her får du fjerde bind i fortællingen om Maysonbrødrene i Aurora Rose Reynolds' "Indtil"-serie. Maysonbrødrene er virkelig lækre mænd, men der hviler også en familieforbandelse over dem. For når de først bliver forelsket i en kvinde, bliver hun den eneste ene. Også selvom hun ikke nødvendigvis er interesseret.

Nico Mayson har indtil nu været familiens sorte får, og for ham er kvinder noget, man bruger og smider væk. Han er tatoveret over det hele og hele sit liv er han kun blevet bedømt på sit provokerende udseende. Han har aldrig mødt en kvinde, som kan se, hvordan han i virkeligheden er bag den barske facade. Han er trådt ud af familiens byggefirma og ernærer sig som dusørjæger, der finder kriminelle over hele USA, og det tjener han gode penge på. Han har ikke tid - eller interesse i - kvinder.

Sophie Grates er bibliotekar, forsikringsagent og lidt af en enspænder. Tidligt i sit liv har hun oplevet nogle ting, der gør hende forsigtig over for fremmede. Hun lever sit liv fra sidelinje og har aldrig mødt en mand, som presser hende til at træde ud af det velkendte og trygge. Da Nico finder hendes telefon, er hun meget tilbageholdende med at give ham informationer om sig selv for at få den tilbage. Modvilligt fortæller hun ham, at hun har skjorte og nederdel på og brunt hår. Hun fortæller ikke om de høje hæle, hun også har på.

Men de mødes dog og Sophie får sin telefon. De to provokerer hinanden. Nico bliver sur og det Sophie også. Og det er jo ikke den optimale begyndelse på en kærlighedshistorie ... men det er det nu alligevel.

Åh, Mayson-brødrene. Nu trænger jeg faktisk til lidt luftforandring. Det er ikke fordi det ikke er gode eller underholdende bøger. Jeg har været meget underholdt og jeg synes faktisk at Nicos historie er en af de bedste af de fire bind - mest fordi man igennem de tre første historier får et helt andet indtryk af Nico end det vi får her. Jeg kan godt lide at han gemmer på en helt anden person under sit hårde ydre. Samtidig er Sophie bare sej - selvom hun har oplevet noget ret traumatisk og har lukket sig inde, lader hun alligevel Nico komme ind. Det kræver både mod og styrke.

Ingen af bøgerne er stor kunst, men som sagt er de meget underholdende. Der er masser af drama og man flyver igennem bøgerne. Men de minder også utrolig meget om hinanden: dreng møder pige, dreng rammes af forbandelse der gør at han ikke kan elske andre end hende, pige vil ikke have dreng eller også er hun ødelagt af noget i sin fortid, alligevel finder dreng og pige sammen til sidst, lever lykkeligt, får en masse børn og har fantastisk sex hele tiden. Og det er sådan cirka det.

Nu lyder jeg måske knotten, men det er jeg bestemt ikke. Selvom det er trist at sige farvel til en serie (kunne jeg mon fornemme en spin-off med Mayson-brødrenes børn?), så er det også meget godt at der ikke er fem eller seks Mayson-brødre, for så tror jeg at jeg var kørt død i den her serie. For der skal være noget drama. Noget der skiller vores elskende fra hinanden. Og som det har været nu, har det været plausibelt, men jeg kunne godt frygte at det blev kørt for langt ud hvis historien fortsatte.

Efter lidt snagen på Goodreads, kan jeg se at der en serie om børnene - som nu er voksne. Om de lærer af deres forældre eller vil begå deres egne fejl, må tiden jo vise. Lige nu tror jeg at jeg trænger til en lille pause fra dramaet - men jeg kan helt sikkert godt finde på at vende tilbage.

Jeg kan i hvert fald anbefale "Indtil"-serien til alle med trang til drama, romantik, lækre og overbeskyttende mænd, flotte og selvstændige kvinder og alt hvad der ellers skal til for en god historie.

Tak til Palatium Books for anmeldereksemplar!

Fakta:
Forlag: Palatium Books
Original titel: Until Nico
Udgivet i: 2014 (på engelsk) og 2019 (på dansk)
Antal sider: 250
4 ud af 6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar