søndag den 25. juni 2017

Søndags sandheder #24: Ikke helt en sandhed

Søndags sandheder #24: Ikke helt en sandhed

Denne søndag vil jeg dele en sandhed, som måske ikke helt er en sandhed, men mere noget jeg bare gerne vil fortælle og vise jer.

For nogle måneder siden stiftede jeg bekendtskab med en ny form for kalender. Der er sikkert mange af jer der har hørt om det og mange som ikke har. Det kaldes en bullet journal. Det er "opfundet" af amerikaneren Ryder Carroll - læs mere om det her - og jeg vil ikke gå i detaljer med hvordan han bruger den, for det er ikke helt sådan jeg bruger den. Jeg har tidligere skrevet om min kærlighed til notesbøger og kalendere, men en bullet journal ligger godt nok på førstepladsen. Jeg har tænkt mig at jeg hver måned omkring den første vil vise jer mit layout for den næste måned og vise lidt af de ting jeg bruger og hvad der fungerer (eller ikke fungerer) for mig.

Jeg vil med dette indlæg vise jer hvad jeg har lavet af titelblade, måneds- og uge oversigter og lister - for det fede ved en bullet journal er, at du kan sætte den op fuldstændig som du selv ønsker det og du kan lave det om fra uge til uge hvis det ikke fungerer for dig. Du kan lave lister med tv-serier, med sange, med bøger eller bruge den som en slags dagbog. En bullet journal har alle mulige tænkelige og utænkelige brugsfunktioner.


Jeg er ikke super kreativ eller særlig god til at tegne, men jeg prøver og heldigvis er der masser af måder at snyde på. Jeg har brugt washi tape i stedet for at tegne og jeg har printet billeder ud fra Pinterest og lagt under siden og derefter tegnet efter - ja, der er snyd, men der er ok! For ikke alle er dygtige til at tegne eller skrive. Mht at skrive, øver jeg mig så ofte jeg kan i at skrive pænt og med forskellige skrifttyper. Jeg er ikke særlig god, men jeg er faktisk ok tilfreds med hvad jeg kan. Jeg vil gerne blive bedre og har købt tuscher og bøger så jeg kan øve mig.






 




Nå, det er det jeg har lavet indtil videre i min bullet journal - jeg glæder mig til at lave flere sider jeg kan dele med jer og jeg håber at I har lyst til at dele jeres erfaringer (hvis I har nogen) med mig. Jeg ved godt at en gennemgang (flip through) fungerer bedre på youtube, men jeg har ingen erfaringer med video, så det kommer ikke til at ske lige foreløbig. I må nøjes med billeder og skrift - hvilket jeg håber går.

1 kommentar:

  1. Den er bare så fin, Line. Jeg synes nu at du har en flot håndskrift. Glæder mig til at se mere.. ❤

    SvarSlet