søndag den 14. januar 2024

Tanker om anerkendelse

Tanker om anerkendelse

Da jeg, for over 10 år siden, startede min blog, havde jeg aldrig forestillet mig at det skulle blive en prisvindende en af slagsen. Tværtimod skulle det bare være et lille hyggeprojekt, jeg kunne bruge lidt af min fritid på. I dag er det nok nærmere blevet en del af min personlighed end en ”lille hobby” …

DBBA

I 2022 skete det vidunderlige jo at jeg gik hen og både blev nomineret, finalist og vinder af DBBA (Danish Book Blog Award) – noget som jeg er virkelig glad for. Det er en pris der uddeles af Plusbog til BogForum.

Den pris gives til en person (eller profil) der gør noget særligt for litteraturen. Der forsøger at øge læseglæde, deler anmeldelser og i det hele taget har stor fokus på litteratur. Noget man må sige at jeg har.

Jeg delte min nominering vidt og bredt – jeg lokkede endda min arbejdsplads med kage og som sagt, gik jeg hen og vandt. Det var et virkelig stærkt felt, med mange andre dygtige, seje og kompetence bogmennesker, så at det blive blev mig, var (og er) en stor ære.

Vi<3Bogbloggere

Sidste år løb ”Vi<3Bogbloggere” for første gang af stablen. En pris, der i modsætning til DBBA, kun er for bogbloggerne. Altså det er kun bogbloggere der kan nominere hinanden og efterfølgende stemme på hinanden. Hvilket giver os, i vores lille lukke community, mulighed for at anerkende og fejre hinanden.

Her var jeg også så heldig at vinde for ”Årets all around bogblogger” for bl.a. "at have en legende tilgang til den visuelle formidling af litteraturen og en smittende kærlighed til bøgerne." Det er en mindst lige så stor ære at vinde en pris der er til og for bogbloggere, som at vinde en som alle kan nominere og stemme til.

Begge priser betyder virkelig meget for mig. Det skal der ikke herske tvivl om. Jeg er utrolig stolt, beæret og glad for at jer derude synes godt om det jeg laver. Selvom jeg startede bloggen for min egen skyld, og jeg holder liv i den for min egen skyld, så er det jo ret fedt at vide at andre også finder det jeg laver interessant.

Det er et kæmpe skulderklap at få for alt det arbejde jeg lægger i min profil – og jeg bliver ved så længe jeg synes det er sjovt.

Til april løber ”Vi<3Bogbloggere” igen af stablen og jeg vil bare opfordre alle jer bogbloggere der læser med derude til at tilmelde jer. Det bliver et virkelig hyggeligt arrangement og jeg håber mange vil deltage.

Find Instagram-profil: ”Vielskerbogbloggere” og læs meget mere om arrangementet, nominering og prisuddeling. 

Jeg håber vi ses - jeg glæder mig i hvert fald til at fejre os bogbloggere!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar