lørdag den 2. september 2017

August wrap-up

August wrap-up

Det er igen blevet tid til et tilbageblik på læste bøger. Jeg må indrømme at august startede lidt sløjt ud og jeg frygtede at jeg ikke ville få læst særlig meget. Jeg ved ikke hvad der lige er sket, for jeg er én bog fra at have læst lige så mange som jeg gjorde i januar hvor jeg havde meget bedre tid. Jeg ved godt at flere af bøgerne er tynde, men alligevel. Jeg er inde i en rigtig god periode nu, hvor jeg føler mit læseoverskud er højt og jeg har en masse gode bøger jeg glæder mig til at læse.

Det er i alt blevet til 27 bøger! I alt 5158 sider.

Læste bøger:

Peter Gotthardt; Prinsesse Enhjørning (lektør)
Kenneth Bøgh Andersen; Skæbnemageren
Emil Blichfeldt; Min lillebror er mutant
Tom Percival; Helt normal (lektør)
Philip Pullman; John Blake - Mysteriet om spøgelsesskibet
Mette Finderup; Forbyttede børn (Gemini, #1)
Michael Ende; Den uendelige historie
Simona Ahrnstedt; Vovestykket
Krystal Sutherland; Vores kemiske hjerter
Roger Leloup; De udødeliges tempel (Yoko Tsuno, #28)
Erin Watt; Papirprinsessen (Royals, #1)
Mathieu Reynes; Indigo (Harmony, #2) (lektør)
Nils Roland; Muld & Mille (lektør)
Sigrid Groth; Lyst
Mette Finderup; Veje mellem verdener (Gemini, #2)
Siri Pettersen; Råddenskab (Ravneringene, #2)
Julie Kagawa; Jernkongen (Iron Fey, #1)
Julie Kagawa; Jerndatteren (Iron Fey, #2)
Julie Kagawa; Jerndronningen (Iron Fey, #3)
Julie Kagawa; Jernridderen (Iron Fey #4) (lektør)
Åsa Larsson; Nidstangen (Pax, #1)
Marini; I faderens navn (Skorpionen, #7)
Marini; Skyggen af en engel (Skorpionen, #8)
Marini; Sandhedens maske (Skorpionen, #9)
Emil Blichfeldt; Kobbernøglen (Roboys, #1)
Emil Blichfeldt; Sølvnøglen (Roboys, #2)
Emil Blichfeldt; Guldnøglen (Roboys, #3)

Månedens længste bog:
Med sine 564 sider er "Vovestykket" af Simona Ahrnstedt den længste bog jeg har læst i august og helt klart også en af de bedste. Det er en fremragende slutning på hendes trilogi.

Månedens korteste bog:
"Helt normal" er Tom Percival er med sine 30 sider den korteste bog jeg har læst. Men ikke desto mindre er det en billedbog med noget på hjertet og jeg vil klart anbefale.

Månedens mest overraskende bog:
Jeg læste "Vores kemiske hjerter" i forventningen om en god ya-kærlighedshistorie, og selvom den er det - overraskede slutningen mig. For det er bestemt en bog med meget på hjertet, men også en bog jeg ikke helt kan bestemme mig for om jeg kan lide.

Månedens bedste bog:
Der er flere kandidater her. "Nidstangen" er en bog (og serie) jeg ville ønske jeg havde læst før, for den er virkelig suveræn og vil helt klart blive en jeg anbefaler til unge fantasylæsere, især drenge. "Iron Fey"-serien er jeg blevet total bidt af og finder den både spændende og underholdende. Jeg vil dog vælge "Papirprinsessen", da jeg var fanget fra første side og slet ikke kunne slippe den, heller ikke da sidste side var vendt. Jeg er faktisk der hvor jeg vil læse 2'eren på engelsk, bare for at få den læst! Jeg elskede personerne og humoren deri og jeg glæder mig meget til de efterfølgende bind.

Hvad vil jeg læse i september?
Som jeg gjorde i august, vil jeg ikke lægge mig fast på nogle bøger, for det har en tendens til ikke at holde. Jeg satser dog på at få læst de næste i Pax-serien, som aftenlæsning inden jeg skal i seng. Samtidig håber jeg på at få læst nogle af dem der har ligget længe - jeg siger det rimelig tit, gør jeg ikke? Hm, måske jeg rent faktisk skulle få gjort noget ved det!

Hvad glæder du dig til at læse?

 

3 kommentarer:

  1. Jeg er vanen tro vildt imponeret :)

    Jeg læste ikke så mange bøger i august, hvilket især skyldtes, at jeg brugte en del tid på 'Krig og fred' (på knapt 1400 sider), men jeg satser på, at september bliver bedre.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har jeg stadig til gode! Er den god og alle siderne værd? 😊

      Slet
    2. Desværre ikke - jeg kedede mig bravt undervejs :(

      Rigtig ærgerligt, når nu den dels var så lang og dels at jeg havde rimelig høje forventninger til den (da jeg holdt meget af Anna Karenina af samme forfatter).

      Slet