onsdag den 27. september 2017

Sponsoreret, reklame og meget mere!

Sponsoreret, reklame og meget mere!

I sommeren kom der er en ny markedsførings lov der medførte en del forvirring og frustration hos mig selv og andre bogbloggere. Vi har haft lange snakke i vores private lille gruppe på Facebook, og selv nu, er der ikke helt enighed om hvordan det skal gribes an.

Hovedsageligt går det ud på at vi nu skal skrive om indlægget er sponsoreret, om det er reklame eller andet - hvilket godt kan give det indtryk af, at vi får penge for vores arbejde. For mit vedkommende, kan jeg gøre det helt tydeligt: jeg får ikke penge for mine anmeldelser! Den eneste "betaling" jeg får, er bogen. Det er stadig mine egne holdninger jeg skriver om, jeg tager ikke hensyn og min mening er min egen og ikke en forlagene har købt sig til. Så. Bum.

Men ret skal være ret. Derfor er jeg begyndt at skrive [Sponsoreret] i overskriften og [Sponsoreret indlæg af pågældende forlag] - som det ses på billedet.


Ydermere skriver jeg stadig, i slutningen af anmeldelsen at bogen er modtaget som anmeldereksemplar.

Ja, det er ikke kønt og det er irriterende at den sidste linje ikke er nok. Jeg synes dog personligt at [Sponsoreret] er bedre end "Reklame" - når der nu endelig skal stå noget! Jeg er dog bestemt ikke fan af konceptet, men der er nok desværre ikke så meget at gøre ved det.

Læs andre bogbloggeres indlæg om loven her:
Wondrous Bibliophile
Bognoter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar