mandag den 12. april 2021

Julia Quinn; En uventet forelskelse [Anmeldereksemplar]

Julia Quinn; En uventet forelskelse (Familien Bridgerton, #2) [Anmeldereksemplar fra People's Press]

Bagsidetekst:
London, 1814. Den unge greve Anthony Bridgerton er en af de mest eftertragtede ungkarle i byen, men han er også berygtet for sin løsslupne livsstil og sin hang til fester og smukke kvinder. Derfor kommer det bag på alle, da han noget uventet beslutter sig for at gifte sig.

Hans udkårnes storesøster, Kate, har imidlertid i sinde at gøre alt, hun kan, for at forhindre forlovelsen – og snart må Anthony sande, at det er Kate og ikke hans udkårne, der fylder hans drømme om natten.

Åh, jeg er altså en sucker for den her slags litteratur. Jeg ved godt det er forudsigeligt, en smule stereotypt og ikke særlig originalt, men der er nu alligevel noget vildt charmerende og hyggeligt over at læse historier så fyldt med drama og romantik som fx ”Bridgerton”-serien er. Nu har jeg kun læst de to første bøger, men jeg skal helt sikkert læse videre!

Når det så er sagt, så synes jeg at Daphne og Simons bog var bedre end Anthony og Kates. Jeg synes samspillet mellem Daphne og Simon er bedre og dramaet er bedre fundet på. Hermed ikke sagt at jeg ikke var underholdt med Anthony og Kate – det var jeg bestemt!

Skabelonen til historien i ”Den ugifte hertug” og denne er meget ens. Begge par lægger ud med ikke at kunne fordrage hinanden, men langsomt forandres dette til venskab og kærlighed. Anthony gemmer også på en hemmelighed, ligesom Simon gjorde, men også Kate har noget at skjule – om end hun ikke selv ved det. Netop de to scener hvor hun har allermest brug for Anthony er dem jeg bedst kan lide. Jeg kan godt lide at se hans parader falde og hvor meget han egentlig bekymrer sig for hendes velbefindende.

Historien foregår et år efter handlingen i ”Den ugifte hertug” og mange af de samme personer går igen. Jeg glæder mig efterhånden til at læse Colin Bridgertons historie – det bliver næppe kedeligt! Bogen er hurtig læst – det tog mig knap fire timer og siderne vender nærmest sig selv. Den er i hvert fald meget svært at slippe når først man er gået i gang. Jeg savnede lidt flere baller og fester, dem er der ikke så meget fokus på i denne som i historien om Daphne og Simon.

Hvis man er til 1800-tals romantik, drama, intriger, smukke mænd og henrivende kvinder, skal man ikke snyde sig selv for ”Bridgerton”-serien. Jeg glæder mig til at læse videre og ikke mindst til når næste sæson kommer på Netflix!

Tak til People's Press for anmeldereksemplar.

Fakta:
Forlag: People's Press
Original titel: The Viscount Who Loved Me
På dansk ved:
Udgivet i: 2000 (på engelsk) og 2020 (på dansk)
Antal sider: 365
5 ud af 6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar