tirsdag den 24. maj 2022

Veronica Henry; Sommeren ved havet [Uopfordret anmeldereksemplar]

Veronica Henry; Sommeren ved havet [Uopfordret anmeldereksemplar fra Cicero]

Bagsidetekst:
Tag med på den dejligste strandtur i denne hjertevarme roman om tre kvinder, tre somre og et bryllup, der ændrer alt.

Sommeren nærmer sig, og Robyn og Jake er i færd med at planlægge deres bryllup. Den nærmeste familie er inviteret, og brylluppet skal afholdes i familiens lille strandhus – med frokost i vandkanten, dans i sandet og masser af rosé.

Men Robyn er bekymret snarere end forventningsfuld. Hun kan nemlig ikke lade være med at tænke på æsken, hun fik til sin attenårs fødselsdag. Hvilke hemmeligheder indeholder den, og bør hun overhovedet åbne den, hvis hun skal gøre sig håb om en lys og lykkelig fremtid?

Efterhånden som bryllupsdagen nærmer sig, begynder sandheden at gå op for Robyn, og hun indser, at selv den største sorg kan rumme håb – og at kærligheden altid sejrer til sidst.


Jeg er helt pjattet med historier der har et spor i både nutid og fortid – og sådan en historie havde jeg troet ”Sommeren ved havet” var. Det er det til dels også, men ikke helt som jeg havde håbet. Jeg havde håbet at den var mere som "Villa Måneskin", men desværre ikke.

Udover at historiens form ikke helt var som jeg havde håbet, er der også virkelig mange personer med i den her og de har alle sammen en stemme og noget at sige. Det kan godt blive en smule rodet og forvirrende. Dog har de alle en historie at fortælle og især Gwen, Robyns veninde, synes jeg var et herligt bekendtskab. Hende ville jeg gerne have til at arrangere en fest for mig en gang.

Og den sidste negative ting, jeg brød mig ikke særlig meget om hovedpersonen Robyn. Hun skal giftes med sin drømmemand, har et godt firma og er gravid – så nu vil hun åbne den æske som hendes biologiske mor gav hende da hun blev bortadopteret. Det sætter en masse tanker i gang – forståeligt nok, men jeg synes Robyn er for vattet. For undskyldende overfor sin familie. For nølende omkring at træffe valg. Og det synes jeg ikke helt stemmer overens med den Robyn der bliver beskrevet når det kommer til hendes firma.

Fortidsporet i historien er den fortælling om hvordan Robyns mor og far mødte hinanden og hvad der førte til at hun blev bortadopteret. Den historie er rigtig god og går lige i hjertet.

Hvis man dog kan se bort fra de ting - og det kan også være at man ikke finder dem irriterende, så er det en rigtig dejlig sommerbog. Den er fyldt med lækker mad, drinks og sjove stunder. Der er sand mellem tæerne, solnedgange og varme knus. 

Fakta:
Forlag: Cicero
Original titel: A Wedding at the Beach Hut
På dansk ved: Ulla Oxvig og Elisabeth Bang-Nielsen
Udgivet i: 2020 (på engelsk) og 2022 (på dansk)
Antal sider: 384
4 ud af 6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar