onsdag den 5. september 2018

Aurora Rose Reynolds; Indtil November [Sponsoreret]

Aurora Rose Reynolds; Indtil November [Sponsoreret af PalatiumBooks]

Bagsidektekst:
Storbypigen November flygter fra New York og nogle rigtige dårlige oplevelser. Hendes far bor i en lille by i Tennessee, og November glæder sig til at lære ham bedre at kende og mærke trygheden i den lille by. Men det er, som om Novembers problemer følger efter hende.

November begynder at arbejde for sin far i hans stripklub, hvor hun tager sig af regnskaberne. Hun får kun lov til at komme forbi i klubbens åbningstid en enkelt dag, og lige den dag løber hun ind i Asher Mayson. Han er den perfekte mand. Altså lige indtil han åbner munden. Ham skal November slet ikke have noget med at gøre! Men det er bare synd for hende, for skæbnen har andre planer.

Asher Mayson har aldrig haft problemer med kvinder. Men da han møder November, ændrer det sig. Pludselig kan han kun tænke på, hvordan han kan gøre November til sin og sørge for hendes sikkerhed.

Jeg nød virkelig at læse den her bog. Den gav mig samme følelse som både bøgerne i "Off-Campus" og "Game On"-seriene gjorde. At man næsten bliver venner med karakterne, at man føler sig velkommen og tryg, at det er personer man kan grine og græde sammen med og at man ikke vil blive dømt på fortidens fejl. Selvom historien måske ikke er stor kunst og man godt ved hvordan den ender, så gør det ikke noget. For historien er alligevel medrivende og spændende. Selvom Asher er lidt et røvhul (et meget smukt røvhul) overfor November, så finder vi hurtigt ud af, at han gør det i en kærlig mening. Hans familie er forbandet, eller det tror de i hvert fald. For selvom Asher har været sammen med mange kvinder, har han fået at vide at han ville vide det med det samme når han mødte den rigtige - og det gør han! November er dog ikke så sikker på at han er rigtig for hende, men, som det altid er i sådanne serier, så ved vi jo godt hvordan det ender.

Jeg havde faktisk ikke troet at der ville være så meget sex i bogen, men det bliver aldrig for meget - som i de serier jeg har nævnt ovenfor, er sexscenerne ikke overdrevne, men ærbødige og ømme. Selvom det godt kan gå hedt for sig, er der ingen grænser der bliver overskredet. Jeg synes faktisk det er rigtig rart at læse erotiske bøger om "normal sex" - jeg har læst så mange af la Fifty Shades, hvor sadomachokisme fylder en del. Eller hvor en eller flere af parterne har haft en så turbolent fortid at de er blevet arret for livet. Jovist, November har haft det hårdt, men hun kæmper, og selvom hendes fortid er mørk, er den ikke i nærheden af nogle af de andre jeg har læst om. Det er helt rart at det ikke er overgjort eller alt for dramatisk. Jeg synes der er lige det drama og "uhygge" der skal være, for at historien er god og spændende.

Jeg ville dog have ønsket at vi fik mere af historien fra Ashers synsvinkel. Der er lidt to små afsnit som er fortalt fra hans side og det fungerede rigtig godt. Han er interessant og spændende, og det kunne være fedt at høre hvorfor han synes han gør som han gør. Det kunne også være interessant at høre hvordan han havde det med hele "stalker"-delen - hvad han følte i de forskellige situationer, det tror jeg kunne give et bedre indblik i og forståelse for ham. Jeg ville også rigtig gerne have læst slutningen fra hans synsvinkel. Jeg kan vist kun håbe på at der kommer mere og at vi hører mere til Asher!

Sprogligt flyder historien fint - og selvom man nok ikke vil se på det her som stor eller vigtig litteratur, synes jeg alligevel at det er på sin plads at give den her slags historier den ros den fortjener. For det er ikke alle der vil læse store litterære værker eller noget i et sprog de ikke forstår. Mange vil faktisk bare gerne underholdes og det er netop hvad den her slags bøger kan: underholde! Det gør den fremragende. Jeg var i hvert fald fanget af historien og personerne og jeg ville gerne have haft mere.

Jeg er helt vild med den lille disclaimer bag på bogen - om at den indeholder sexscener og en stærk alfahan. Jeg synes det er rigtig fint at det står der, for det kan være svært for unge læsere at vide om de kan læse det eller ej - her kan både dem og måske deres forældre se, at de nok lige skal vente lidt med denne bog.

Tak til PalatiumBooks for anmeldereksemplar.

Fakta:
Forlag: PalatiumBooks
Original titel: Until November
Udgivet i: 2018 (på dansk)
Antal sider: 251
5 ud af 6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar