mandag den 3. september 2018

August wrap-up

August wrap-up

Hold da helt op! August er fløjet forbi og jeg er i en dyb choktilstand over alt det jeg har fået læst. Selvom jeg stabler de læste bøger for hver måned løbende når de er læst, og jeg godt kunne se at stakken bare voksede og voksede, var jeg ikke klar over at det alligevel løb op i så mange. Det er helt vildt! Samtidig har august budt på Justin Timberlake-koncert, Vi elsker 90'erne-koncert og start på arbejde igen, så det er ikke fordi jeg føler jeg har haft meget tid at læse i. Alligevel var stakken så høj! For en gang skyld er jeg selv rimelig imponeret over hvad jeg har nået.

Det er blevet til hele 34 bøger!! I alt 6037 sider - wow! Det er over en bog om dagen. Ja, ok, der er også en del korte bøger og tegneserier imellem, men der er også nogle tykke bøger. Jeg har sagt farvel til serier og er begyndt på nye. Jeg har grint, grædt og rullet med øjnene over irriterende personer. Der er både børnebøger, billedbøger, tegneserier, fantasy, ungdomsbøger og erotik i stakken. Jeg har været vidt omkring og det har været fedt!

De læste bøger er:

J.L. Stricker; Cyprianus - Heksens Bog (Mysterier på Hvidegaard, #1)
J.L. Stricker; Markus' notesbog
Harry Potter - En rejse gennem magiens historie
Carey Heywood; Dem
David Chauvel; Alice i eventyrland (tegneserie)
Mathieu Reynes; Ago (Harmony, #3)
Joe Hill; Locke & Key - Heaven and Earth
Alex Alice; Siegfried #3
Åsa Asptjärn; Wursten og veganeren (lektør)
Jennifer Bell; Det frosne teleskop (De ualmindelige, #3) (lektør)
Ulla Hinge Thomsen; En duft af appelsin
Helga Waage; Røverhistorier fra Roskilde 
John Flanagan; Kongens Ranger (Skyggens lærling, #12)
Aurora Rose Reynolds; Indtil November
Martin Widmark; Den lange vandring
Kim Sena; Hr. Kronhjort og de fyldte chokolader
S. J. Hooks; Absolute beginners
Jacob Oliver Krarup; Kobranetværket - det endelige opgør
Oliver Jeffers; Her er vi
Kristina Aamand; Mørke rum
Pamela Fagan Hutchins; Paradis i Caribien
H. L. Dennis; Ildfuglens kode (Secret breakers, #1)
Martin Wiff; Walter, den glade hval
Eric Corbeyran; Dæmonens andel (Cognac, #1)
Eric Corbeyran; Døden i amfiteatret (Cognac, #2)
Line Lybecker; På vej mod Sophie
Jennifer Armentrout; Vent på mig
Luna Mørup; Claire & julemiraklet
Sophie Schoenwald; Rene bisser i zoo (lektør)
Pernille Eybye; Banneret samles (Dragernes konge, #3)
Xavier Donson; Neptun (Long John Silver, #2)
S. J. Hooks; Absolute lovers
Russel Punter; Robin Hood (lektør)
Russel Punter; Dracula (lektør)

Månedens korteste bog:
"Rene bisser i zoo" er med sine 24 sider den korteste bog jeg har læst - omend den stadig fik mig til at smile!

Månedens længste bog:
Tredje bind i "Dragernes konge"-serien, "Banneret samles", er med sine 558 sider den længste bog jeg har læst og den måtte gerne være 500 sider længere, for altså, den slutning? Det kan jeg simpelthen ikke arbejde med. Jeg håber virkelig ikke at jeg skal vente flere år på næste bind.

Månedens bedste bog: 
Uh, der er tæt løb her, men jeg tror jeg vil vælge "Mørke rum" - mest fordi den virkelig krøb under huden på mig og fordi det er så sindsyg vigtig en historie! Min anmeldelse kommer snarest, så vil ikke sige så meget mere her.

Månedens mest overraskende bog: 
"Paradis i Caribien" var slet ikke som jeg havde forestillet mig - både på en god og dårlig måde. Den blev aldrig helt som håbet, men alligevel var historien spændende. Min anmeldelse af denne kommer også snarest, så jeg vil ikke afsløre mere her.

Hvad jeg vil læse i september:
Jeg håber virkelig at jeg kan komme til bunds i min stak af anmeldereksemplarer - i hvert fald dem jeg selv har efterspurgt. Ellers har jeg faktisk ikke rigtig nogen plan, for jeg plejer sjældent at overholde dem. Jeg læser virkelig lystbetonet, så det jeg siger jeg har lyst til at læse nu, er ikke nødvendigvis det samme, som jeg har lyst til om en uge. Så nu må vi se. Jeg tvivler dog på at jeg kan nå så mange bøger som i august!

1 kommentar:

  1. Tak for god og spændende underholdning på verdens længste filialvagt, haha. Det var super hyggeligt lige at få læst mig igennem dine anmeldelser, og wow hvor er du pisse sej til at skrive og få formuleret dine holdninger på en god måde :)!

    SvarSlet