fredag den 2. juni 2017

Maj wrap-up

Maj wrap up

Maj var, ligesom april, lidt stressende og presset. Der var igen ikke mange fredage hvor jeg kunne læse hele dagen, og vi har faktisk også haft travlt i weekenderne – der er jo også en have og et hus der skal passes.

Samtidig er min stak af ulæste bøger bare vokset og vokset, hvilket, i de første uger af maj, gav mig virkelig dårlig samvittighed (mere dårlig end den var i forvejen) og stressede mig lidt. For hvornår skal jeg dog nå dem alle sammen? Det er dog som om der har sænket sig en form for ro over mig mht. de ulæste bøger. Jeg når det når jeg når det. Jeg skal – på et eller andet tidspunkt – nok komme i bund. Nu er min prioritering at få læst noget af det, der har ligget længe, så må vi se om det holder.

Jeg fik dog læst noget i maj – 18 bøger, 3239 sider – heraf seks lektørbøger.

Læste bøger:
Marie Gerhardt; Transfervindue
James Frey; Endgame – Spillets regler (lektør)
Line Lybecker; Mere end veninder (læs anmeldelse her)
K. A. Tucker; Ti små åndedrag (læs anmeldelse her)
Leigh Bardugo; Skyggernes trone (læs anmeldelse her)
Nora Roberts; Løgneren (læs anmeldelse her)
Richard Jackson; Have a Look, Says Book
Claire Messer; Grumpy Pants
Filippi; Drømmespil
Jonathan Luna; Alex + Ada, vol. 1, vol. 2, vol. 3
Katharine McGee; Tusinde etager (læs anmeldelse her)
Christina Busk Marner; Hvad vil du være, når du bliver stor (lektør)
5 minutters ballethistorier (lektør)
5 minutters dinosaurhistorier (lektør)
5 minutters prinsessehistorier (lektør)
5 minutters bondegårdshistorier (lektør)

Månedens længste bog:
”Løgneren” med sine 493 sider (det er en e-bog), er den længste bog jeg har læst i maj.

Månedens korteste bog:
Billedbogen ”Grumpy Pants” af Claire Messer er med sine 32 sider den korteste bog jeg har læst. Den kan for resten varmt anbefales – det er en sød historie om en pingvin der er grumpy og hvad han gør for at blive glad.

Månedens mest overraskende bog: 
”Transfervindue” af Marie Gerhardt overraskede mig meget. Jeg havde hørt en del om den, men jeg havde faktisk ikke rigtig lyst til at læse den. Så stod den i Zonen på mit arbejde en dag, og jeg tænkte, tja, hvorfor ikke? Det er en utrolig barsk og nøgtern gengivelse af hvordan vores sundhedsvæsen er sat sammen blandet med hendes personlige kamp mod sygdom. Meget rørende. Meget overraskende.

Månedens bedste bog:
Selvom der er flere der kunne nævnes her, vil jeg kun nævne en: ”Skyggernes trone” af Leigh Bardugo. Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Jeg elsker den serie! Derfor er sidste del den bedste bog jeg har læst i maj og noget af det bedste fantasy jeg har læst i det hele taget.

Hvad vil jeg læse i juni?
Som skrevet ovenfor, satser jeg virkelig på at få læst noget af det der har ligget i lang tid. Jeg skal sygemeldes i to uger i juni, så, selvom jeg kommer til at ligge i sengen med smerter, håber jeg at jeg får læst en masse – eller bare stenet en masse Netflix, who knows!

Hvad skal I læse i juni?

1 kommentar:

  1. Jeg synes altid at du får læst en enorm stor mængde bøger - det er helt vildt! Jeg er dog glad for at høre, at der er nogen der er glade for Bardugos Grisha serie, jeg var desværre ikke særlig begejstret for den selv.

    - Amanda Emma (Frk. Litteratur)

    SvarSlet