lørdag den 4. november 2017

Gail McHugh; Kollision [Sponsoreret]

Gail McHugh; Kollision (Collide, #1) [Sponsoreret boggave fra Flamingo]

Bagsidetekst:
Efter sin mors død rejser Emily til New York for at begynde sit nye post-college liv og komme tættere på sin kæreste Dillon. Ved et tilfælde møder hun Gavin - en rig og notorisk playboy, som er både ufattelig sexet og uventet charmerende. 

På trods af alle sine gode intentioner er det umuligt for Emily at slå ham ud af hovedet. Og da hun finder ud af, at han er en del af Dillons venneflok bliver tingene for alvor komplicerede ...

Flamingo udgiver virkelig nogle fantastiske serier for tiden! Jeg var total forelsket i "Papirprinsessen", "Off-Campus" er en af de bedste serier jeg læste sidste år og Simona Ahrnstedts serie er bestemt også nævneværdig. Derfor havde jeg rimelig høje forventninger til denne bog og jeg vil sige at den på ingen måde skuffer! Selvom der er ting der irriterede mig.

"Kollision" er en fortælling om kærlighed og om at turde gå ud af sine trygge og vante rammer, for at forfølge det man virkelig vil have. Den beskriver den altopslugende kærlighed, som egentlig er meget typisk for bøger og film. Kærligheden der opstår ved første øjekast og som man umuligt kan ignorere eller glemme. Den kærlighed der fylder ens sanser, hjerne og hjerte.

Problemet er bare at Emily har en kæreste da hun møder sin altopslugende kærlighed. En kæreste som hun dog inderst inde ikke er lykkelig med, og som hun fornemmer er ved at ændre sig fra noget fantastisk til noget hun skal væk fra hurtigst muligt. Langsomt indser hun fejlene, men hun tør ikke reagere på det og det er det der irriterer mig mest ved bogen - at hun godt kan se at hun skal væk, men ikke gør det. Jeg ved godt at det er svært at indse sandheden når man står i situationen, men Emily burde virkelig have åbnet sine øjne noget før og set hvor Dillon var på vej hen. Især fordi alle omkring hende bliver ved med at påpege det.

Derfor er det næsten også for sent da hun endelig giver efter og reagere på sine følelser for Gavin, som, på trods af sit rygte som playboy, er opmærksom, kærlig, vittig og får Emily til at føle sig værdsat på en måde hun aldrig har prøvet før.

Ligesom "Off-Campus" er det en bog fyldt med humor og som, samtidig med at den vil røre dit hjerte, vil få dig til at smile. Der er et godt sammenhold mellem Emily og hendes veninder. Samtidig er den skrevet i et sprog, der virkelig gjorde det let for mig at se det hele for mit indre blik og det er for mig, en vigtig egenskab ved en bog.

Jeg vil klart anbefale den til alle der var vild med de ovenstående titler. Til dem der trænger til en god kærlighedsbog at varme sig på, på en kold efterårsdag. Til dem der tror på kærlighed ved første blik og til dem der har truffet valget om at gå og vælge den gode kærlighed, frem for en dårlig.

Tak til Flamingo for overraskelsespakken!

Fakta:
Forlag: Flamingo
Original titel: Collide
Udgivet i: 2013 (på engelsk) og 2017 (på dansk)
Antal sider: 416
5 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar