mandag den 24. maj 2021

Sarah J. Maas; A Court of Silver Flames


Sarah J. Maas; A Court of Silver Flames (A Court of Thorns and Roses, #4)

Bagsidetekst:
Nesta Archeron has always been prickly - proud, swift to anger and slow to forgive. And since the war - since being made High Fae against her will - she's struggled to forget the horrors she endured and find a place for herself within the strange and deadly Night Court.

The person who ignites her temper more than any other is Cassian, the battle-scarred, winged warrior who is there at Nesta's every turn. But her temper isn't the only thing Cassian ignites. And when they are forced to train in battle togehtenr, sparks become flame.

As the threat of war casts its shadow over them once again, Nesta and Cassian must fight monsters from within and without if they are to stand a chance of halting the enemies of their court. But the ultimate risk will be searching for acceptence - and healing - in each other's arms.


Det er ingen hemmelighed at jeg elsker Sarah J. Maas' bøger. "A House of Earth and Blood" (første bind i hendes nye "Crescent City"-serie), slog mig fuldstændig ud i januar og hver gang jeg tænker på den, får jeg lyst til at læse den igen. Jeg er i gang med at læse "Throne of Glass" og indtil videre er jeg mega hooked og nyder den rigtig meget.

"A Court of Thorns and Roses" er en af mine yndlings serier og det er en jeg indtil videre har læst den to gange - det skal nok blive til flere. Nu er fjerde bind kommet - og sikke en hype der har været omkring den. Jeg har nærmest ikke kunne åbne min Instagram uden at se noget om den. Jeg har forsøgt ikke at spoile mig selv alt for meget, og det er faktisk lykkedes ganske ok.

Jeg har læst bogen relativt hurtigt af at det er 751 sider på engelsk, men siden jeg er i gang med "Throne of Glass" på engelsk, er jeg godt inde i Maas' skrivestil og jeg kender jo universet og personerne. Det var ret interessant at se Feyre og Rhysand udefra. Hvor vi tidligere ser historien fra deres synsvinkel og hørt deres tanker, er de nu bipersonerne.

Jeg var dog noget nervøs for at skulle høre Nestas historie, da hun virkelig er en bitch i de tre første bøger. Jeg var spændt på om jeg ville komme til at holde af hende, som jeg holder af Feyre. Svaret er: ja, det kunne jeg godt. Selvom hun stadig er en kælling, begynder man alligevel at forstå hende. Vi lærer en ung kvinde at kende, der, helt fra barnsben er blevet podet til at være snu. Til ikke at lade sig narre af noget, men derimod være den der narrer. Følelser var en svaghed og Nesta har opbygget kilometer tykke mure om sit hjerte, som hun ikke ved hvordan hun skal vælte - men det er der heldigvis andre der gør.

Selvom jeg elsker Rhysand - er Cassian også blevet en af mine litterære forelskeler. Han giver ikke op og bliver ved med at holde en hånd ud til Nesta. Også selvom hun slår den væk. Jeg elsker deres samspil, humor og kemi. Og kemi er der nok af! Der er ikke sparet på smuds og sex - og jeg elsker det! Kombineret med en virkelig spændende og medrivende fortælling, er det bare lige kirsebærret på toppen af isdesserten.

Historien er lidt længe om at blive løbet i gang, men det er ikke fordi der ikke sker noget og jeg nyder Maas' måde at bygge spænding op på. Der er små hints og ledetråde. Der er små bihistorier, der kommer til at spille en afgørende rolle og i det hele taget, er der kælet for detaljer og nuancer ved både historien og ved karaktererne.

Hvis du har læst de foregående bøger i "A Court of Thorns and Roses" skal du ikke snyde dig for Nestas historie! Der lægges op til flere bøger og jeg håber meget at vi kommer til at høre fra Azriel på et tidspunkt. Jeg er stadig fan - og jeg må indrømme at jeg holder en hel del mere af Nesta end jeg gjorde inden jeg gik i gang.

Fakta:
Forlag: Bloomsbury Publishing
Udgivet i: 2021
Antal sider: 751
6 ud af 6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar