søndag den 1. marts 2015

Februar wrap-up


Februar wrap-up

Vinden rusker uden for og regnen slår mod min rude, det er ikke just sådan jeg havde forestillet mig den første dag i marts skulle være, men pyt med det, for jeg skal ud og spise brunch og biffen!

Februar blev faktisk en helt pæn måned hvad angår det antal bøger jeg fik læst, på billedet er der kun nogle af dem, men jeg nåede op på 17!

Det er blevet til et par tegneserier, endnu en fantastisk læseoplevelse fra Jojo Moyes hånd, en længe ventet efterfølger og begyndelser på andre serier.

I februar måned er der læst:

Camilla Lorenzen; Sjælemærket (læs anmeldelse her)
Marini; Roms ørne #4
Pimm Van Hest; Jeg ser, jeg ser (lektør)
Kate Willis-Crowley; Dronning Sardin (lektør)
Salla Simukka; Rød som sne (læs anmeldelse her)
Jana Oliver; Forrådt (læs anmeldelse her)
Julia Neel; Krystalalderen
Astrid Heise-Fjeldgreen; Den som tøver (læs anmeldelse her)
Elizabeth Chandler; Til døden os skiller (læs anmeldelse her)
Elizabeth Chandler; Kærlighedens magt
Elizabeth Chandler; Soulmates
Cecilie Eken; Alarm på basen
Brian K. Vaughan; Saga, vol. 1 (læs anmeldelse her)
May-Britt Brændstrup; Den hvide stamme
Jojo Moyes; Hende du forlod (læs anmeldelse her)
Kim Fupz Aakeson; Pragtfuldt, pragtfuldt (læs anmeldelse her)
Jennifer E. Smith; Sådan ser lykken ud (læs anmeldelse her)

Det er ikke alle der er nået at blive anmeldt endnu, måske bliver de ikke alle sammen anmeldt, nu må vi se!

Derudover blev der også indkøbt en del bøger i februar måned, ikke mindst fordi jeg var en tur i Århus, men også anmeldereksemplarer og diverse indkøb, fra både Saxo og Plusbog. Nu må jeg vist hellere se om jeg ikke bare kan styre mig en lille smule i marts!

I februar måned er der indkøbt:

Jane Austen; The Heirloom Collection
Brian Conaghan; Når hr. hund bider
James Dashner; Infernoet
Harriet Lane; Aldrig uden dig
Robert Louis Stevenson; Treasure Island
Lewis Carroll; Alice in Wonderland
Hans Christian Andersen; Andersen's Fairy Tales
J. M. Barrie; Peter Pan & Peter Pan in Kensington Gardens
Rudyard Kipling; Just so stories
Antoine de Saint-Exupery; The Little Princ
Tim Hall; Shadow of the Wolf
Jojo Moyes; Paris for One
Michelle Falkoff; Playlist for the dead
Jamie McGuire; Beautiful Disaster
Jamie McGuire; Walking Disaster
Jamie McGuire; A Beautiful Wedding
Cecelia Ahern; The Book of Tomorrow
Rebecca Maizel; Infinite Days



Sylvia Day; Blottet for dig
Sylvia Day; Spejlet i dig
Sylvia Day; Bundet til dig
Jojo Moyes; Hende du forlod
Lucy Dillon; Ensomme hjerter og herreløse hunde
Jennifer E. Smith; Sådan ser lykken ud
Sylvia Day; Stolthed og lyst
Sylvia Day; Syv års længsel


Anmeldereksemplarer:

Jon Rex Laugen; Skovens hemmelighed (Tak til Tellerup!)
Haidi Wigger Klaris; Skyggernes bog (Tak til Tellerup!)
Brandon Sanderson; Stålhjerte (Tak til DreamLitt)


Hvis det undrer jer at der er en billedbog (Jeg ser, jeg ser) og en letlæst børnebog (Dronning Sardin) på listen, så er det fordi det var mine prøvebedømmelsesbøger. Jeg ansøgte nemlig før jul om at blive lektør for DBC og i februar fik jeg muligheden for at prøvebedømme to bøger. Nu er den første rigtige lektørbog på vej til mig i posten og jeg glæder mig til at begynde på det! Forhåbentlig vil det bringe mig rundt til bøger som vil udvidde min læsehorisont og gøre mig klogere på hvad der rør sig udenfor de genre jeg normalt læser. Jeg håber dog også på at få nogle bøger som ville have læst under alle omstændigheder. Som sagt, jeg er først lige begyndt, nu bliver det spændende at se hvordan det kommer til at gå! Jeg skal nok holde jer opdaterede!

God søndag derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar