tirsdag den 19. november 2013

Gillian Flynn; Kvinden der forsvandt




Da jeg gik i gang med denne bog havde jeg en klar holdning til hvordan jeg troede den ville slutte - jeg vil afsløre så meget, at den holdt bestemt ikke!

I starten står det klart hvem der er badguy i fortællingen, det vil jeg også afsløre, heller ikke holder til de sidste sider.

Historien om det perfekte ægtepar, som elsker og respektere hinanden, men hvor alting åbenbart ikke er særlig perfekt alligevel, starter med en 5 års bryllupsdag, hvor Amy laver pandekager til Nick, hvorefter hun forsvinder. Herefter bliver Nick testet på alle mulige måder, alt imens at anklagerne hober sig op omkring ham. Har Nick slået Amy ihjel?

Jeg vil sige at jeg har nydt at læse den, den er velskrevet, underholdende og med en del uforudsigelige handlingsændringerne undervejs, men jeg sidder hovedrystende tilbage og tænker: What?!

Som min far ville sige: "Kvinder!"

Så læs den hvis du vil underholdes og måske ikke har så meget tilovers for det kvindelige køn, for det vil ikke være blevet bedre efter denne bog..


Fakta:
Forlag: Gad
Udgivet på dansk i 2013
492 sider

Ingen kommentarer:

Send en kommentar