lørdag den 2. juni 2018

Maj wrap-up

Maj wrap-up

Maj er kommet og gået igen i en hed tåge af varme sommerdage med læsning på terrassen. Jeg har ikke fået læst så som i april, men jeg har fået gjort endnu et godt indhug i mine stakke med anmeldereksemplarer - der er stadig en del tilbage og går også og venter på nogen. Men sådan er det vel, der er ikke nok timer i døgnet til alt det man gerne vil læse. Jeg har i hvert fald ikke nok timer til alt det jeg gerne vil. Når vi når til juli kan jeg dog se frem til en omgang readathon på mit arbejde og sommerferie, så jeg håber jeg kan få læst en masse der.

Det er blevet til en masse blandede læseoplevelser i maj. Jeg har fået læst både new adult, young adult og fantasy - og selvfølgelig en masse billedbøger og andet sjov sammen med Iris. Vi læser dog ikke så meget lige pt, da hun hellere vil være ude og bade i haven eller cykle på sin løbecykel. Jeg bliver ofte spurgt om hvordan jeg får tid til at læse så meget som jeg gør, og det gør jeg fordi jeg vil have tid til det. Når Iris sover til middag i weekenderne, når Emil er til fodbold, eller ser fodbold i tv eller om fredagen når jeg har fri. Alle de tidspunkter forsøger jeg at få læst. Så hører jeg også lydbog når jeg kører til og fra arbejde, og det hjælper også en del. Så det kan godt lade sig gøre at få læst, selvom man har en travl hverdag.

I maj blev det til 16 bøger, fordelt på 5039 sider.

Læste bøger:
Chris Weitz; Genkomsten (The Young World, #3)
Claire Fuller; Vores endeløse dage
Kristen Callihan; Chanceløs (Game on, #2)
Kristen Callihan; Slagplanen (Game on, #3)
May-Britt Brændstrup; Heir of the Thunderbirds #1
Eric Englebert; Lillebuk får brug for sin maskot (lektør)
Katerina Janouch; Olivia og Anton i svømmehallen (lektør)
Mads Schack-Lindhardt; Tusmørkets søn
Jenny Han; For altid, Lara Jean
Gena Showalter; Livsblod (Eviglivet, #2)
Maggie Steifvater; Drømmetyvene (The Raven Cycle, #2)
Marie Lu; Warcross
Cassandra Clare; Skyggernes Herre (Mørkets magi, #2)
Thilo P. Lassak; Jætternes sammensværgelse (lektør)
Alexandra Nilsson; Skæbnebrevet
John Flanagan; Kejseren af Nihon-Ja (Skyggens Lærling, #10)

Månedens korteste bog:
Det må være "Olivia og Anton i svømmehallen" da den kun er på 28 sider.

Månedens længste bog:
"Skyggernes Herre" er med sine 748 sider den absolut længste bog jeg har læst i maj. Det er 748 actionpakkede og spændende sider og jeg elskede dem alle sammen.

Månedens mest overraskende bog:
Det er svært, men jeg tror jeg vil vælge "Drømmetyvene" af Maggie Steifvater - mest fordi den serie er fuldstændig mind blowing og man aner aldrig hvad der kommer til at ske.

Månedens bog der skuffede:
"Genkomsten" af Chris Weitz må desværre få denne plads. Jeg var vild med første bind, men desværre formåede hverken bind to eller dette sidste bind at leve op til mine forventninger, hvilket er øv, for ideen er ellers rigtig god.

Månedens bedste bog:
Selvom "Skyggernes Herre" var en fantastisk læseoplevelse, så vil jeg vælge en anden til denne kategori. Jeg vil vælge "Tusmørkets Søn" af Mads Schack-Lindhardt, fordi det bare er så velskrevet og fængslende en historie - min anmeldelse kommer snarest, så jeg vil ikke skrive så meget mere, end LÆS DEN!

Hvad vil jeg læse i juni?
Jeg går og tripper utålmodigt for at modtage den nye bog af Patrick Ness, "Knivens stemme". Jeg har hørt så meget godt om den og jeg er jo ret vild med hans bøger, så jeg glæder mig helt vildt. Jeg tror jeg bliver nødt til at gå i gang med den en fredag om morgenen når jeg har afleveret Iris, for så har jeg hele dagen til at læse den i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar