fredag den 28. september 2018

Alex Alice; Siegfried

Alex Alice; Siegfried

Bagsidetekst på bind et:
Siegfried er en fri fortolkning af Wagners verdensberømte opera Nibelungens ring. En fascinerende og storladen tegneserie, der fortæller historien om guder, kæmper, mennesker og i særdeleshed drengen Siegfreid, der snart skal ud på en farefuld færd. I dybet under nibelungerne hersker den gale drage Fafner. Skjult fra gudernes syn opfostres den forældreløse dreng Siegfried af smeden Mime. Dybt inde i skoven, blandt ulvene, begynder drengens rejse mod at blive en mand, mod at afdække fortiden, og mod sin skæbne.

Jeg får virkelig læst nogle flotte tegneserier for tiden og jeg er glad for at jeg er begyndt at læse tegneserier igen. Før var det Yoko Tsuno der trak i mig, når jeg skulle vælge en tegneserie, nu er der meget mere. Det er også det gode ved at arbejde på et bibliotek - jeg bliver konstant fristet og inspireret til hvad jeg nu skal læse.

Det er vist heller ingen hemmelighed at jeg er ret glad for nordisk mytologi og da jeg faldt og "Siegfried" måtte jeg have ham med hjem. Nu er serien komplet og det er en skønhed uden lige. Ikke kun udenpå hvor utrolig smukke illustrationer pryder forsiden, men også inden i hvor tegnestilen er detaljeret og holdt i dystre farver der passer rigtig godt til den fortælling der formidles. På bind et ses Siegfried, valkyrien på bind to og dragen Fafner på bind tre. Historien som de smukke bind indeholder er ikke jeg tidligere har stødt på i min læsning af nordisk mytologi - jeg kan måske forsvare mig selv med, at jeg ikke hører så meget opera, men nu hvor jeg har stiftet bekendskab med den, overvejer jeg at lytte til den også.

Det er en tragisk historie om drengen Siegfried der opdrages af smeden Mime. Hans forældre er blevet slået ihjel og han vil hævne dem, men for at gøre dette, må han op imod både guder og drager. Det er ikke nogen let kamp og han bliver presset til bristepunktet flere gange. Siegfried er dog ikke en der giver op og det resulterer i nogle dramatiske kampscener der er virkelig imponerende. Jeg kunne bruge lang tid på blot at nyde illustrationerne. Der er flere som fylder begge sider og det gør dem endnu mere imponerende.

Hvis du er sulten efter tegneserier og nordisk mytologi kombineret med virkelig flotte illustrationer - så kan denne serie varmt anbefales. Jeg er så tæt på at sige at det er en jeg overvejer at købe selv, så jeg kan nyde den når jeg vil!

Fakta:
Forlag: Zoom
Udgivet i: 2017-2018
Antal sider: Siegfried - 69 sider, Valkyrien - 69 sider, Gudernes skumring: 79 sider
6 ud af 6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar