lørdag den 10. januar 2015

Sylvia Day; Fanget af dig


Sylvia Day; Fanget af dig (Crossfire, #4)

Bagsidetekst:
De løfter, vi havde givet hinanden, skulle have knyttet os tættere end kød og blog. I stedet åbnede de gamle sår, blottede smerte og usikkerheder og lokkede forbitrede fjender ud skyggerne. Jeg følte, at han gled ud af mit greb, at alt det, jeg frygtede mest, blev virkeligt, at min kærlighed blev prøvet på måder, jeg ikke var sikker på, at jeg var stærk nok til at bære. 

Eva og Gideon nyder livet som ægtefolk, men fortidens spøgelser truer med at sætte en kæp i hjulet på parrets intense lykke.

Nyheden om Eva og Gideons forlovelse spreder sig hurtigt, og snart ved alle at de skal giftes - det er dog meget få der ved at det er de allerede...

Nyheden bringer dog ikke specielt meget glæde fra familie, venner og arbejdsbekendtskaber. Evas mor forstår ikke Eva og Gideons trang til at holde brylluppet så intimt og privat som muligt, Gideons mor er sur, såret og skuffer over at Gideon har valgt Eva, Cary er bekymret for om de nu går for hurtigt til sagen og Gideons konkurrenter ved endelig at han har en svaghed - Eva.

Gideon vil gøre alt for at beskytte Eva, også selvom det betyder at han må holde ting hemmelige for hende. Gideon indser - dog noget sent - at det er ok at det også nogle gange er Eva der skal beskytte ham. Han behøver ikke altid at være den stærke i deres forhold.

Men er deres kærlighed stærk nok til at kunne holde til de gentagne angreb udefra? Og hvad med angrebene indefra? Gideons mareridt bliver værre, mere intense og da hans hemmelighed kommer ud, eskalerer det i en skræmmende retning.

Jeg har virkelig nydt at læse de andre bøger i Crossfire-serien - de er glimrende bøger at slå hjernen fra til og bare læse, uden at skulle filosofere over en dybere mening. Jeg synes dog denne bog skuffer lidt i forhold til de forrige - det er meget mere sex! Man kan næsten ikke læse 10 sider uden de har haft sex mindst 2-3 gange. Det ødelægger lidt flowet og historien i bogen. Jeg ved godt at sex er en stor del af deres forhold, men i denne bog bliver det virkelig brugt som afledningsmanøvre - hele tiden! Til sidst blev jeg vant til at skimme de passager i bogen - nok er altså nok! Det er som om, at hver gang Gideon skal til at åbne sig overfor Eva, bliver han bange og i stedet for at forsøge, skal han bare kneppe hende - det behøver vi ikke få en meget detaljeret gennemgang af hver gang! Jeg ved godt det er en erotisk historie, men alligevel - lidt mere handling, tak!

Bogen får stadig 4 stjerner fordi jeg holder meget af serien, jeg synes den er velskrevet, underholdende og dejlig at læse når man kommer træt hjem fra arbejde, og når man har læst de andre skal man jo have det hele med! Glæder mig til bind 4!

Fakta:
Forlag: Politiken
Original titel: Captivated by you
Udgivet i: 2014 (på engelsk) og 2014 (på dansk)
Antal sider: 429
Genre: Erotisk
4 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar