fredag den 5. juni 2015

Anna Todd; After - Mødet

Anna Todd; After - Mødet (After, #1)

Bagsidetekst:
Der var tiden, før Tessa mødte Hardin, og så er der tiden efter.

Tessa er en pæn pige. Hun har en dejlig, loyal kæreste derhjemme og er dygtig og ambitiøs i skolen. Men så møder hun Hardin. En mørkhåret dreng med britisk accent og tatoveringer. Hardin er helt anderledes end de fyre, Tessa er vant til at hænge ud med. Han er flabet og upålidelig. En type Tessa normalt hader, lige indtil de to ender alene på Hardins værelse. Der er noget ved Hardin og hans mystiske fortid, som Tessa tiltrækkes af. Hun er sikker på, at han slet ikke er så hård i flinten, som han giver sig ud for at være. 

Men Tessa har allerede den perfekte kæreste derhjemme, så hvorfor er hun overhovedet interesseret i Hardin? Han har kun fordomme tilovers for pæne piger som hende. 

Måske fordi det føles som forelskelse. 

Tessa skal starte på universitet. Hun er spændt og har det hele planlagt, fuldstændig som hun plejer, men ingen af hendes planer holder og pludselig er hun ude hvor hun ikke kan bunde.

Da hun ankommer til universitet med sin kæreste, Noah, og sin mor, møder hun sin roommate Steph for første gang, men Steph er ikke alene - hun har besøg af Nate og Hardin. Nate siger hej og velkommen, Hardin ignorere hende bare. Hun siger farvel til Noah og mor og er egentlig klar til at begynde sit nye liv. Så får Steph lokket hende med til fest og ingenting er som Tessa havde forventet. Alle er meget vildere, fuldere og helt uden hæmninger - det er Tessa slet ikke vant til og hun passer overhovedet ikke ind.

Det går dog langsomt op for hende at Hardin har en anden og meget anderledes side end den han lader sine venner se. Han kan være sød og betænksom og efter hun har set den side af ham, har hun svært ved at forliges med at han ofte er et røvhul der behandler hende dårligt. Langsomt får han hende vundet over og pludselig kan hun ikke lade være med at tænke på ham. Tænke på hvordan det føles at røre ham og kysse ham. Han fylder alle hendes tanker! Hun har utrolig dårlig samvittighed overfor Noah og ved ikke hvordan hun skal få det sagt.

Hun fortrylles mere og mere af Hardin og han lader til at have det på samme måde. Han er svær at blive klog på - for det ene øjeblik er han sød og kærlig, så er han rasende og krævende og så er han undskyldende. Tessa er forvirret og fortumlet over sine stærke følelser for denne unge mand hun knap nok kender.

Ét ved hun dog: hun er fuldstændig forelsket i ham og hun, selvom han behandler hende dårligt, kan ikke slippe ham og gå sin vej - for hun kan ikke leve uden ham ... men er hun nu helt sikker på at han har det på samme måde?


Jeg købte denne bog i marts og har ikke fået taget mig sammen til at læse den før nu, og det tror jeg - set i bagklogskab - er meget godt, for nu er der ikke så længe til at nr. 2 kommer på dansk og da sidste side var vendt sad jeg chokeret, frustreret og vred over at der ikke var mere. For den kunne jo ikke bare slutte sådan! Altså, helt ærligt. Jeg åd de 541 sider på en dag og jeg mener virkelig åd! Den var UMULIG at lægge fra sig igen.

Jeg elskede hver side af denne bog - det er ikke tit jeg har det sådan, men jeg var helt ude i tovene over denne. Selvom den vel i bund og grund ikke er noget stort litterært kunstværk, er den bare sin egen og derved fantastisk. Jeg sad flere gange undervejs og tænkte at den mindede mig om Et frækt væddemål af Jamie McGuire (læs anmeldelse her) og Kys mig langsomt af Tammara Webber (læs anmeldelse her), som begge handler om to meget forskellige typer der alligevel forelsker sig hovedkuls i hinanden og som vil gøre alt for at få det til at fungere. Der er også en hel del erotik i denne bog og det havde jeg ikke lige forventet, men det gjorde bestemt ikke noget!

Tessa er så langt fra de piger Hardin normalt slæber med sig hjem og Hardin er så langt fra Tessas drømmemand som han overhovedet kan komme, alligevel er der noget ved dem der tiltrækker den anden. Tessa kan lide Hardins tatoveringer, hans hårde sprog og hans bløde berøringer. Hardin kan - selvom han ikke helt vil indrømme det - lide at Tessa får ham til at ønske at være en bedre mand. Nu skal alt dette bare smelte sammen til en større forståelse, og det er her problemerne opstår. For Tessa forstår ikke Hardins sure opstød og hårde kommentarer, hun bliver sur, han bliver endnu mere sur osv. Undervejs i min læsning tænkte jeg tilbage på forhold jeg haft der lignede dette - altopslugende og man vil gøre alt for den anden også selvom det betyder at man skal gøre sig selv ked af det. Mærkeligt at man egentlig finder sig i det, men det kan være svært at se i øjeblikket og jeg tror Tessa og Hardin har det på samme måde. Når det fungerer, er det himmelsk, men når det ikke gør, er det som helvede.

Jeg glæder mig meget til at læse de næste bind i serien, og håber at det er mindst lige så gode som denne. Nu ved jeg, at jeg skal sætte en hel dag af til den næste så jeg kan læse den i et hug!

Fakta:
Forlag: People's Press
Original titel: After 1
Udgivet i: 2014 (på engelsk) og 2015 (på dansk)
Antal sider: 541
Læst på dansk
5 ud af 5 stjerner

1 kommentar:

  1. Hej hvor har du købt den kan nemlig ikke finde den som du har vist på billedet. Kan kun finde den med hardin og tessa på forsiden og den er nemlig lidt pinlig at læse foran mine forældre

    SvarSlet