torsdag den 28. april 2016

Elle Kennedy; Dømt ude

Elle Kennedy; Dømt ude (Off-Campus, #3)

Bagsidetekst:
Allie Hayes er i krise. Dimissionen lurer lige om hjørnet, og hun har stadig ikke den fjerneste anelse om, hvilken vej hun skal gå efter college. For at gøre ondt værre har hun også kærestesorg efter netop at være kommet ud af et længerevarende forhold. Vild trøstesex er absolut ikke løsningen på hendes problemer, men den lækre ishockeystjerne Dean Di Laurentis er umulig at modstå. I hvert fald for en nat.

Dean får altid, hvad han vil have. Piger, gode karakterer, piger, anerkendelse, piger ... Han har endnu ikke mødt en kvinde, der er immun over for hans charme. Men så møder han Allie. På bare en enkelt nat vender den iltre blondine op og ned på hans verden - og nu vil hun bare være venner? Men slaget er ikke tabt endnu. Det er på tide at give kærligheden et skud.

Nu er vi så kommet til den absolut mest sexglade fyr af vores efterhånden velkendte vennekreds af lækre ishockeyspillere. Og Dean er godt nok liderlig! Det er lige før hans sprog nærmer sig mr. Grey, men også kun lige før. Dean er ikke i tvivl om (ligesom Garrett og Logan heller ikke var) at han er en Gud i sengen og lader ikke sine kvinder gå utilfredse i seng. Et par steder er det lige ved at blive for meget, men det bliver aldrig kørt helt af sporet og forfatteren formår at holde sig til historien.

Selvom bøgerne er underholdende, romantiske og letspiste, så er der dybere temaer i alle tre bøger. Pengenød, voldtægt, familieproblemer, alkoholmisbrug og her, sorgen over at miste og kampen for at komme ud på den anden side i mere eller mindre hel tilstand - i hvert fald en tilstand der gør det muligt at fortsætte med at leve.

Det fede ved disse bøger er også at det stereotype billede på en sportsffreak bliver pillet fra hinanden. Jovist, alle tre fyre er lækre og selvtilliden deromkring fejler ingenting, men under overfladen på dem alle er der jo en mand med et hjerte af guld. Venskab bliver sat højt og de stoler på hinanden. Har tillid til at man kan ringe hvis lokummet brænder. Samtidig behandler de deres hjertets udkårne som dronninger og hvilken pige kan ikke sige at de gerne vil det?

Han ser boblerne, der omgiver min krop som bløde hvide skyer. 
Og så ser han på Winston.
"Mand," udbryder jeg. "Det er ikke, hvad det ser ud til!"
"Nej, nej, nej, nej, jeg vil ikke vide det!" Logan kaster hænderne i vejret 
[...]
Jeg venter, til jeg hører hoveddøren lukke, før jeg taler til Allie. 
"Du gemte dig bag døren? Seriøst?

Jeg har hørt rygter om en fjedre bog og det giver bestemt mening, så det håber jeg bestemt på. Især fordi jeg ikke er klar til at sige farvel endnu. Det har været tre gode, sjove og kærlighedsfyldte historier, med personer jeg ser tydeligt for mit indre blik og som jeg ikke er klar til at slippe. Jeg er nysgerrig efter mere! Sulten og hungrende. Jeg håber at rygtet taler sandt!

Tak til Flamingo for anmeldereksemplar.

Fakta:
Forlag: Flamingo
Original titel: The Score
Udgivet i: 2016
Antal sider. 443 (e-bog)
5 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar