søndag den 4. december 2016

November wrap-up

November wrap-up!

Endnu en måned er gået og denne gang har jeg virkelig været flittig! Den eneste grund til at jeg har fået læst så meget, er at Iris startede i dagpleje og derfor havde jeg pludselig tid fra tidlig morgen til sidst på eftermiddagen hvor jeg kunne læse. Så det gjorde jeg! På de 2 uger, hvor Iris har været i dagpleje hver dag fra 7-16:30, har jeg læst 26 bøger! "Har du virkelig ikke lavet andet?" tænker du nok. Jo, jeg har også støvsuget (det skal gøres flere gange om ugen pga hunden), vasket gulv og tøj og ryddet op. Men størstedelen af min tid gik med at læse. Jeg har fået læst en hel del af mine anmeldereksemplarer, jeg er ikke nået i bund, men har dog gjort et ordentlig indhug i dem.

I alt blev det til 34 bøger - 8549 sider! Hvoraf som sagt, de 26 (og 6496 sider) er læst på 14 dage! *mentalt klap på skulderen*

De læste bøger er:
Pernille Eybye; Heksejægerens bytte
Kean Soo; Jellaby - The Lost Monster
Carina Evytt; Gøglerkongens sværd
John Flanagan; Clonmels konger
Chris Haughton; Åh nej, Herman (lektør)
Zakiya Ajmi; Damen, drengen og anden (lektør)
Gayle Forman; Bare en nat
Jon Zaar; DX Under jorden
Frank Madsen; Snus Mus; Mus og Konger på Kronborg; Søren tror ikke på bøhmænd  Christina Nordstrøm; Djævleøens hemmelighed
Emil Blichfeldt; Jagten på den gule dæmon
Emil Blichfeldt; Den lille drage
Thomas Brekker; Bearlock Bjørn og julemandens hemmelighed
Sidsel Katrine Slej; Valkyrien
Mads Schack-Lindhardt; Tir-Nâzrals arving
Nicole Boyle Rødtnes; Ar fra mit glemte liv
Nikolaj Johansen; Transformationsmaskinen
Becky Albertalli; Simon vs. verdens forventninger
Nicole Boyle Rødtnes; Gennem sløret
Haidi Wigger Klaris; Sjælens pris
Jennifer Niven; På kant med livet
Jon Rex Laugen; Den sorte dæmon
Meredith Russo; Hvis jeg var din pige
S. J. Kincaid; Diabolik
Louise Haiberg; Dinea - Modertræets datter
J. K. Rowling; Harry Potter og det forbandede barn
Leigh Bardugo; Den sorte kætter
Rick Yancey; Den sidste stjerne (Den 5. bølge, #3)
Michael Kamp; Død ved daggry (lektør)
Else Lefmann; Heksen på efterskole
Brandon Sanderson; Ritmatikeren
Toke Reunert; Bogen om Alt

Det har virkelig været en måned i de gode bøgers tegn, jeg synes virkelig at jeg har læst den ene gode bog efter den anden. Jeg er påbegyndt nye serier, men har også sagt farvel til mange! Faktisk flere end i nogen anden måned. Det er altid vemodigt at sige farvel til historier, især hvis man rigtig godt kan lide bogen og personerne, kan det være som at sige farvel til en god ven. Sådan har jeg i hvert fald haft det med Freá i "Valkyrien" og Troy og Shay i "Ilttyv-"serien. Det var også rigtig hårdt at sige farvel til Cassie i "Den sidste stjerne", for hun har virkelig gået så grueligt meget igennem, for sin "lykkelige" slutning.

  
Månedens bedste bog:
Problemet ved at læse så mange bøger på en måned, er at det bliver svært og udpege én enkelt bog som den bedste. Nu har jeg jo endelig fået læst den ottende Harry Potter og den serie betyder jo bare noget helt specielt for mig. Men "På kant med livet" rørte mig bare så dybt. Universet i "Den sorte kætter" er så gennemført og fantastisk at det er svært at vende tilbage til virkeligheden. Uha, jeg kan ikke nævne én.


Månedens korteste bog:
Lidt snyd, når jeg er begyndt at skrive lektørudtalelser igen, da billedbøgerne jeg har fået tilsendt er noget kortere end de andre bøger jeg har læst i november.

Månedens længste bog:
"Heksejægerens bytte" er med sine 606 sider den længste bog jeg har læst, selvom den på ingen måde føltes lang. Den var nærmere alt alt for kort!

Månedens mest overraskende bog:
Det må blive "Simon vs. verdens forventninger" - den var både underholdende, sjov, tragisk og sørgelig. Det er sådan en af de historier der ikke ser ud af meget på overfladen, men som er meget dybere end man kunne forestille sig. 

Hvad vil jeg læse i december? 
Nu er jeg selv begyndt på arbejde igen, så min læsetid er blevet noget reduceret! Jeg har heldigvis en fridag om fredagen, så jeg håber at jeg kan bruge den dag på at læse (udover alle de praktiske huslige ting). Jeg håber stadig at få "Toner i natten" af Jojo Moyes og så håber jeg at få læst "Råddenskab" af Siri Pettersen, jeg har hørt så meget godt om den!

Hvad håber I at få læst i december?

2 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor har du fået læst mange bøger. Jeg skal have læst Rick Riordans Heroes of Olympus-serie i december. Jeg elsker hans skrivestil og har hele serien stående, men af en eller anden grund har jeg endnu ikke fået den læst.

    SvarSlet
  2. *bøjer sig i støvet*
    Iiiiimponerende mange læste bøger! Sejt :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet