mandag den 5. september 2016

August wrap-up

August wrap-up

Jeg tør roligt indrømme at jeg ikke fik læst særlig meget i juli, men jeg har taget revanche i august! Selvom jeg stadig læser på Iris' præmisser - hvilket vil sige at jeg læser når hun tager sin lange eftermiddagslur og nogle gange om aftenen - så er jeg blevet bedre til at få læst når tiden så endelig er der.

I august har jeg læst 20 bøger (wtf?!) - i alt 4732 sider! Det er jeg rimelig stolt af!

Jeg har læst:
Kirstin Geir; Safirblå (læs anmeldelse her)
Cassandra Clare; Kobberhandsken (læs anmeldelse her)
Jojo Moyes; Alene i Paris (læs anmeldelse her)
Moïra Fowley-Doyle; Ulykkernes tid (læs anmeldelse her)
Siri Pettersen; Odinsbarn (læs anmeldelse her)
R. J. Palacio; Wonder (læs anmeldelse her)
John Flanagan; Turneringen i Gorlan (læs anmeldelse her)
Nick Clausen; Drømmeland (læs anmeldelse her)
Rainbow Rowell; Carry on (læs anmeldelse her)
Cheryl Strayed; Wild (læs anmeldelse her)
Jojo Moyes; Sommeren jeg mødte dig (læs anmeldelse her)
Charlotte Thorhauge; Konrad & Katinka 1-3 (læs anmeldelse her)
Mie Frey Damgaard; Antal; Tal & Fingre; Antal & Ting (læs anmeldelse her)
Sussi Bech; Aziru - Skæbnekniven (læs anmeldelse her)
Sussi Bech; Aziru - Den hornede gud (læs anmeldelse her)
Sally Green; Halvvild

Det er blevet til mange bøger og mange forskellige fortællinger. Jeg har også haft glæden af at læse nogle billedbøger, som jeg helt sikkert kan forestille mig, at Iris og jeg skal læse sammen når hun bliver større. Det er dejligt at få udvidet min bogsamling med noget for hende også.

Korteste bog:
Må være de billedbøger om både Konrad og Katinka, men også dem om tal.


Længste bog:
Odinsbarn af Siri Pettersen er på 574 sider. Og hvilke 574 sider!


Bedste bog:
Jeg har læst meget godt i denne måned, men den må gå til "Carry on". Jeg kan stadig ikke få armene ned over den. Jeg synes den var så fantastisk! "Wonder", "Odinsbarn" og "Halvvild" var også suveræne læseoplevelser, men "Carry on" havde bare lige det ekstra.

Dårligste bog:
Jeg vil ikke kalde den decideret dårlig, men nok den bog der undrede, forvirrede og skræmte mig mest, var "Ulykkernes tid". Selvom jeg nød at læse den og blev fanget af historien, var det bare lidt for melankolsk for min smag og lidt for bizart.


Jeg nød igen at læse noget af Jojo Moyes - det er ingen hemmelighed at jeg er stor fan af hende og hvad hun kan fortælle. Jeg håber at jeg snart får læst de sidste af hendes bøger jeg mangler, samt den nye "Toner i natten".

Jeg vil ikke spå om hvad jeg kommer til at læse i september, men jeg kan sige at der er dumpet nogle spændende bøger ind med posten og så står der jo stadig mange gode fortællinger og venter på mig, på mine hylder i biblioteket. Ak ja, so many books, so little time!

3 kommentarer:

  1. Vildt imponerende så meget du kan nå at få læst med bette Iris der sikkert også kræver voldsomt meget opmærksomhed :)

    SvarSlet
  2. Godt gået med så mange sider :) Glæder mig så meget til at læse Carry On!

    SvarSlet
  3. Wow, det er vildt gået! Fedt at du har nået så mange :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet