lørdag den 10. september 2016

Sally Green; Halvvild

Sally Green; Halvvild (Half bad, #2)

Bagsidetekst:
Nathan har langt om længe mødt sin far, Marcus, og fået de tre gaver, der gør ham til heks. Men han er stadig på flugt fra jægerne, og han må samtidig prøve at finde sin ven Gabriel og redde Annalise, der bliver holdt fanget af den magtfulde og farlige sorte heks, Mercury.

Nathans søgen trækker ham ind i en uhellig alliance mellem sorte og hvide hekse, som sammen forsøger at bekæmpe jægerne, der på brutal vis har taget magten over Rådet for Hvide Hekse. Samarbejdet i alliancen plages af tvivl og mistillid, og Nathan befinder sig i en udsat position.

Men den største trussel mod Nathan er måske ham selv. Hvis han ikke kan lære at styre sin nyvundne evne som heks, kan det få katastrofale følger ...

Det er efterhånden noget tid siden at jeg læste første bind i denne serie og jeg skyndte mig at købe denne, da den udkom. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har fået taget mig sammen til at læse den noget før, men nu er sidste bind også udkommet, så måtte det jo være på tide.

Der gik lige lidt inden jeg kom ind i handlingen igen - jeg skulle lige genopfriske historie, men så snart det var gjort, kunne jeg næsten ikke lægge bogen fra mig igen. Den er ligeså spændende som "Half bad". Det er egentlig en ret brutal fortælling og der er ikke sparet på blodet, men det gør ikke noget, for på en eller anden måde passer det hele rigtig godt sammen.

Tempoet er højt og selvom der er mange personer at holde styr på, synes jeg aldrig at det bliver kaotisk. Samtidig er den et godt supplement til meget af det andet fantasy der er - lidt Harry Potter-agtigt, og så alligevel slet ikke. Det er stadig de godes kamp mod de onde, men her er linjerne meget utydelige og det er svært at skelne de gode fra de onde. Det er ikke kun os som læser der har svært ved det, det har Nathan også.

Nathan må gå så grueligt meget igennem og jeg har på fornemmelsen at hans prøvelser langt fra er slut. Han mister dem han elsker. Han skal kæmpe - ikke blot med jægere, men også med sig selv og sin nye evne. Han skal kæmpe for det der er rigtigt, men hvad er det?

Jeg glæder mig rigtig meget til at få afslutningen og jeg indrømmer, at jeg har ingen ide om hvad jeg kan forvente, men jeg håber det er godt!

Fakta:
Forlag: Carlsen
Original titel: Half wild
Udgivet i: 2015 (både på engelsk og dansk)
Antal sider: 480
5 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar