søndag den 6. marts 2016

PewDiePie; Den her bog elsker dig

PewDiePie; Den her bog elsker dig

Bagsidetekst:
Den her bog er klogere og ser bedre ud end dig.

Den her bog er for vild.

Den her bog elsker dig.

Forfatteren til denne bog er den verdenskendte YouTube-stjerne Felix Kjellberg. Jeg kender ham dog ikke, men jeg er nok heller ikke lige målgruppen. Han er åbenbart kendt for sine blogs og for at kommentere computerspil. Han har også en kæmpe fanskare. Med denne bog er hans bedste guldkorn nu blevet samlet.

Bogen er nem at "læse", jeg vil næsten karakterisere den som en billedbog fyldt med sjove billeder og tilhørende citater. Citaterne er specielt udvalgt og forsøger ikke kun give sin læser et smil på læben, den forsøger også at give svarene på livets store spørgsmål - selvfølgelig med et glimt i øjet og uden at være særlig højtidelig.

For at være helt ærlig, så ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om denne bog. Jeg må indrømme at jeg bestemt ikke ser mig som målgruppen, men efter at have "læst" bogen synes jeg faktisk flere af citaterne var meget underholdende, men ligefrem at udgive det. Tja, for mig virker det som en fiks måde at tjene endnu flere penge på og få muligheden for at føje forfatter til cv'et. Det er heller ikke altid at noget der fungerer på nettet, fungerer i fysisk form - dette er en af disse ting. Det er muligt at målgruppen vil købe og elske bogen, men jeg synes det er lidt for meget.

Selvom nogle af citaterne er alvorlige (og sikkert også skal tages alvorligt), er bogen - i min optik - dog langt fra alvorligt ment og derfor kan jeg ikke tage det seriøst.

Hvis du ikke lige har andet du skal læse, så er den her helt sikkert en mulighed - den er hurtig overstået og vil ikke ødelægge noget for dig, men vil nok heller ikke berige dit liv synderligt. 

Tak til Gyldendal for bogen.

Fakta:
Forlag: Gyldendal
Original titel: This Books Loves you
Udgivet i: 2015 (på engelsk) og 2016 (på dansk)
Antal sider: 250
3 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar