fredag den 17. maj 2019

Erin Watt; Den ustyrlige arving [Anmeldereksemplar]

Erin Watt; Den ustyrlige arving (The Royals, #4) [Anmeldereksemplar fra Flamingo]

Bagsidetekst:
Jeg, Easton Royal, er bundet af universets love til at forfølge alt, der er interessant.

Easton er Royalfamiliens enfant terrible, hvis eneste mål i lvet er at have det så sjovt som muligt med så mange som muligt.

Indtil Hartley Wright drukker op. 

For første gang i sit liv er det ikke nok for Easton at være en del af Royalklanen - men læringskurven fra rigmandsdreng og trussetyv til god ven er stejl, og Easton må lære på den hårde måde, at jo højere man stiler, desto mere slår man sig, når man falder.

Jeg er kæmpe fan af historien om Royalfamilien! Jeg er vild med intrigerne, humoren og historien er medrivende. Selvom mange nok vil ryste på hovedet af serien, er jeg helt pjattet med det afbræk den giver mig. Jeg skal ikke lære et nyt univers at kende og mærkelige navne. Derimod bliver jeg kastet direkte ind i historien hvor de rige forsøger at blive endnu rigere, de populære, endnu mere populære - og nogle enkelte der bare prøver at overleve.

Vi har tidligere mødt Easton og han er den useriøse, skruppelløse og den der er mest besat af at have det sjovt af Royalbrødrene. Vi ved dog at han har hovedet skruet rigtigt på og hjertet på rette sted, selvom han ikke altid opfører sig sådan. Det tog dog lidt tid for mig at vænne mig til Eastons frembrusende adfærd. Han forstår ikke Hartleys mange vink med en vognstang om at han skal lade hende være og jeg fandt det faktisk ret irriterende. Jeg holder meget af Easton, men jeg mistede faktisk lidt for ham i starten af historien. Heldigvis bliver det bedre - han mander sig op og begynder at tænke på andre end sig selv.

Noget der gav mig virkelig ondt i maven var måden Felicity er på - at hun vil gøre hvad som helst og jeg mener virkelig hvad som helst, for at blive "dronning" af skolen og være nummer 1. Det er skræmmende så forskuret hun opfører sig og hvor ligeglad hun er med konsekvenserne.

Jeg kan rigtig godt lide at historien fra de første bind fortsætter. Steve (Ellas far) spøger stadig og det de har oplevet i "Løgnenes palads", har indflydelse på handlingen i "Den ustyrlige arving". Det fungerer rigtig godt at vi får information om hvad der sker i den sag.

Det var i det hele taget en stor fornøjelse at komme tilbage til Royalfamilien. Deres sindsyge liv. Problemer og intriger. Hemmeligheder og løgne. Deres humor og at de - for det meste - ser lyst på tingene. Eastons humor er fantastisk og selvom han gik mig lidt på nerverne, er han jo en god fyr og når han vælger at elske og beskytte nogen, gør han det 110 %.

Hvis du har læst de første bind i serien, kan du roligt kaste dig over "Den ustyrlige arving"!

Tak til Flamingo for anmeldereksemplar!

Fakta:
Forlag: Flamingo
Original titel: Fallen Heir
Udgivet i: 2017 (på engelsk) og 2019 (på dansk)
Antal sider: 289
5 ud af 6 stjernert

Ingen kommentarer:

Send en kommentar