onsdag den 8. maj 2019

Kristen Ashley; Mr. X [Anmeldereksemplar]

Kristen Ashley; Mr. X [Anmeldereksemplar fra Palatium Books]

Bagsidetekst:
Gwendolyn Kidd kan godt lide cosmopolitans, dyre sko og aftener i byen med veninderne. Hun kan også godt lide at få besøg af Mr. X, der kommer forbi helt, helt lydløst om natten. Gwen er lidt af en dagdrømmer, og hun håber, det kan blive til mere end anonyme møder i natten. Men Mr. X har aldrig fortalt hende, hvad han hedder, eller bedt om hendes telefonnummer, eller ... Men han giver de vildeste orgasmer, og når han kysser hende bag øret, holder fornuften op.

Gwens søster Ginger har et problem. Hun skylder Kaos MC over to millioner dollars, og inden længe bliver Gingers problem også Gwens problem. Gwen vil egentlig gerne koncentrere sig om sit arbejde som redaktør, spise kagedej og dagdrømme, men de barske realiteter for hendes søster bliver både til drive-by-skyderi, overfald og kidnapning. FBI, politi, Kaos MC og det der er værre bliver blandet ind i Gwens liv.

Da Ginger trækker Gwen ind i Denvers livsfarlige underverden, blusser Mr. X's beskyttergen ud i lys lue. Problemet er, at da Gwen ser Mr. X's alfa-han-attitude i dagslys, er det noget af en spand koldt vand. Desuden ved han meget mere om Gwen, end han burde. Og selvom han synes, at Gwen er lækker, enerådig og fjollet, har han sine egne dæmoner at kæmpe med, som afholder ham fra at binde sig til nogen. Kan Gwen holde fast i sig selv og finde kærligheden i det ualmindelige kaos?

Jeg ville virkelig gerne holde mere af denne historie end jeg gør, for jeg synes faktisk bagsideteksten lyder spændende. En kærlighedshistorie med et snert af krimi og erotik - det burde jo være noget lige for mig. Sproget er rigtig godt og jeg fløj lige igennem de knap 450 sider på en dag. Flere steder bliver det også rigtig spændende, og der er mange underholdende steder.

Desværre bliver det langt hen af vejen for urealistisk for mig. Gwen har en lækker mand i sit liv, også selvom hun ikke ved hvad han hedder og alt muligt andet om ham - og lad os lige holde en pause her. Hun har, i 1½ år, haft sex med en ukendt mand, der bryder ind i hendes hjem og knepper hende. Yep. Allerede der mistede jeg desværre lidt for Gwen. Hun er intelligent, smuk og gider ikke bullshit - hun siger tingene som de er, og ender ofte i problemer fordi hun ikke tænker sig om. Men hun lader sig kneppe af en ukendt mand.

Nok om det. De problemer som Gwen ender i, bliver også for meget - lidt ligesom i Fifty Shades og Crossfire, bliver det bare en tand for meget. Indbrud, kidnapning, drive-by-skyderier og meget mere - jeg tror vi kommer hele vejen rundt. Gwen møder også den ene lækre mand efter den anden, og det er tydeligt at hun forelsker sig en smule i dem alle sammen. Og med den måde som Mr. X behandler hende på, ville jeg nok have valgt en af de andre mænd!

Som en sidste ting, kalder alle hinanden for skat, sveske, smukke, søde osv. Måske er det bare mig og mit verdenssyn, men helt ærligt? Kalder personer virkelig folk de ikke kender for det? For mig kammede det i hvert fald over og jeg det endte med at jeg ikke kunne tage historien seriøs. Alting endte med at være overdrevet, overgjort og bare lidt for meget.

Selvom der er flere ting der irriterer mig, så holder jeg fast i min bedømmelse. Jeg kunne godt lide historien, og selvom den er for meget, var den også meget underholdende. Det hele er så langt ude, at det bliver morsomt og jeg sad bare og ventede på hvad der skete på næste side. Tag bogen med på ferie eller på terrassen, drik et glas kold hvidvin og lad dig blive revet med ind i Gwens drømmeverden - hvor alting er lidt for langt ude!

Tak til Palatium Books for anmeldereksemplar.

Fakta:
Forlag: Palatium Books
Original titel:
Udgivet i: 2011 (på engelsk) og 2019 (på dansk)
Antal sider: 448
4 ud af 6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar