mandag den 4. maj 2015

Maya Banks; Giv slip


Maya Banks; Giv slip (Surrender, #2)

Bagsidetekst:
Kylie har lagt mærke til, hvordan Jensen kigger på hende. Hans blik giver hende mørke løfter. Og hun ved, han har en hård, dominerende side. Men hendes fortid gør, at dominans er det, der skræmmer hende mest af alt.

Jensen må træde meget varsomt for ikke at miste den lille chance, han har hos Kylie. Han ønsker at vise hende, at dominans, følelsesmæssig overgivelse, vil udfylde det smertefulde hul i hendes hjerte. Men kan hun underkaste sig en mand fuldstændig?

Kylie har haft en meget hård opvækst. Hun er blevet misbrugt af sin far, moren skred og hendes storebror, der altid tog vare på hende, er nu død. Hun føler ikke at hun har noget at give nogen mand - og slet ikke en der tænder på dominans. Hun holder sig for sig selv. Passer sit arbejde og ses med veninderne Joss og Chessy, men derudover er hun ikke meget ude i verden.

Jensen er manden der har fået hendes brors job i firmaet hvor hun også arbejder. Hun har det svært med ham. Hun er skræmt, men samtidig - inderst inde - finder hun ham alligevel interessant. Hun er dog på ingen måde ude efter noget, og da Jensen begynder at gøre tilnærmelser har hun mest af alt lyst til at løbende hjem og gemme sig.

En aften hvor de egentlig skulle have spist middag og diskuteret en stor sag, bryder hun dog sammen, da en vildt fremmed minder hende om sin frygtelige fortid. Uden at vide hvorfor, bliver Jensen hos hende og passer på hende og det giver hende en form for tryghed hun aldrig før har oplevet. Hvad hun ikke ved er at Jensen har ville have hende længe, men han gemmer også på en frygtelig fortid.

Har disse to ødelagte sjæle en fremtid sammen? Og hvad sker der, når Jensen forsøger at beskytte hende, ved at gøre det eneste han aldrig skulle have gjort?


Jeg plejer at være ret vild med Maya Banks' historier. Jeg synes Breathless-serien var rigtig god, og det er spændende at følge et sæt venner over flere bøger, hvor hver bog har en ny synsvinkel. Jeg var også godt tilfreds med den første i denne serie (anmeldt her), men jeg må krybe til korset og indrømme at jeg dog var skuffet over denne. Jeg er med på at hovedpersonerne har nogle problemer (nogle seriøse problemer) som de skal have løst før de for alvor kan være sammen, men jeg synes ikke at man kan kalde det en erotisk kærlighedshistorie når sexscenerne kan tælles på én hånd. Jeg siger ikke at der skal være action på hver side, meeeeeen, lidt mere end det der er her.

Jeg holder dog stadig meget af hendes skrivestil og historien er underholdende, men jeg manglede action! Jeg håber det sidste bind er bedre!

Fakta:
Forlag: Rosinante
Original titel: Giving in
Udgivet i: 2014 (på engelsk og dansk)
Antal sider: 283
3 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar