onsdag den 6. maj 2015

Maya Banks; Tag det hele



Maya Banks; Tag det hele (Surrender, #3)

Bagsidetekst:
Chessy og Tate har altid haft et passioneret ægteskab, men på det seneste har Tate været mere optaget af sit arbejde. Da han brænder Chessy af på deres bryllupsdag til fordel for en forretningsaftale med en smuk kvinde, får det bægeret til at flyde over.

Tate er opsat på at gøre det godt igen og arrangerer en ganske særlig aften. De håber begge, at det kan være med til at sparke liv i den gnist, der før brændte så stærkt mellem dem. Men et øjebliks uopmærksomhed er alt, hvad der skal til, for at det hele bryder sammen. Kan de genfinde tilliden? Og lidenskaben? 

Chessy og Tate har problemer i deres ægteskab - det har vi hørt om både i den første og anden bog i Surrender-trilogien. Som Maya Banks har for vane, har vi fulgt en veninde i hver bog og nu er det så kommet til Chessy og Tate.

Chessy og Tate har været gift i 5 år. Det er ingen hemmelighed at Tate er den dominerende og Chessy den submissive. Tate har sin egen virksomhed, og for 2 år siden forlod hans partner firmaet og Tate har drevet det alene siden - dette har medført at han ingen tid har til Chessy og hun er dybt ulykkelig. Da han brænder hende af på deres bryllupsdag går den sandhed op for Tate og han er opsat på at gøre det hele godt igen. Selvom det krævede mod fra Chessys side endelig at fortælle sandheden om sine følelser for Tate, er hun glad for at han har taget hende alvorligt og vil gøre noget ved det.

Det går sådan set også meget godt, lige indtil.... Lige indtil han bryder et helligt løfte mellem dominat og submissiv - et løfte som Chessy ikke kan tilgive ham for at have brudt, eller kan hun? For da hun har taget et afgørende valg, går det op for hende at hendes liv for alvor vil forandres - og det er ikke af den grund som hun troede! Men kan Chessy tilgive Tate og vil han for alvor igen sætte hende i første række?


"Tag det hele" er sidste bind i Surrender-trilogien, og det tror jeg er meget godt. Ingen af bøgerne er nær så gode som Breathless-trilogien og det synes jeg er synd. For jeg kan rigtig godt lide Maya Banks måde at skrive bøger på, jeg kan godt lide ideen om at dele handlingen op, så alle personerne går igen igennem flere historier, hvor de andre er hovedpersoner. I Surrender synes jeg dog bare at handlingen er meget tynd. Der er ikke nær så meget erotik som i Breathless og jeg føler at man som læser kun lige kradser i overfladen mht. at kende personerne.

Øv øv!

Det er dog stadig en udmærket historie, den har spænding, lidt erotik (kunne igen godt have ønsket mere) og sproget er let og levende. Det er den slags bog man læser på en eftermiddag for at koble af og tænke på noget andet og uden at have store forventninger til den - jeg vil ikke sige at det er et must-read, men læs den hvis I kan lide erotiske bøger, der er nemme at læse.


Nu er der gået et par dage siden jeg læste den, og jeg har tænkt på at det er mærkeligt, at Chessy overhovedet overvejer at gå tilbage til Tate. Jeg er med på at hun lever for ham, men i mit verdensbillede, har han begået en utilgivelig fejl - som jeg ikke ville kunne tilgive. Nu lever jeg ikke i sådan en verden, og jeg kan nok ikke helt forstå hvordan man kan tilgive det.

Er der andre end mig der har det sådan?

Fakta:
Forlag: Pretty Ink (Rosinante)
Original titel: Taking it all
Udgivet i: 2014 (både på engelsk og dansk)
Antal sider: 277
Læst på dansk
4 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar