mandag den 30. januar 2017

Cassandra Clare & Holly Black; Bronzenøglen

Cassandra Clare & Holly Black; Bronzenøglen (Magisterium, #3)

Bagsidetekst:
Eleverne på Magisterium bor trygt og godt under troldmændenes beskyttelse, mens de lærer at bruge magi for at skabe orden i en kaotisk verden. Eller ... sådan burde det være. Men nu går kaos til modangreb. 

Call, Tamara og Aaron har travlt med deres eksamener og de magiske konkurrencer. Men efter et chokerende drab på en af deres klassekammerater, må de i stedet sætte efter en uhyggelig morder - og selv sætte livet på spil i jagten.

De tre venner opdager hurtigt, at magi kan gøre ufattelig stor skade, hvis den bliver brugt i det ondes tjeneste ... og ikke bliver stoppet i tide.

Jeg bliver mere og mere begejstret for denne serie jo længere ind jeg kommer i fortællingen. Der kommer flere og flere lag til. Flere hemmeligheder der skal afdækkes. Flere sandheder der skal forties. Serien er blevet kaldt den nye Harry Potter, det synes jeg dog ikke helt. Selvom der er mange ligheder, er "Magisterium" er sin helt egen.

Dette tredje bind er indtil videre det mest dunkle. Vi kender nu Calls hemmelighed, profetien og vi har en ide om hvad der venter i fremtiden. Alligevel overraskede handlingen mig og især et sted sad jeg med åben mund og måtte lige læse det igen - for det kunne da ikke passe. Jeg håber stadig på en løsning ...

Jeg kan godt lide at hovedpersonerne vokser så meget med deres opgaver. At de virkelig må kæmpe for både at overleve, at bibeholde deres venskab og hemmeligheder. Samtidig er der stadig plads til en smule humor mellem alt det dunkle og mystiske der foregår.

Hvis du trænger til et rimelig let fordøjelig, men samtidig virkelig spændende og medrivende fantasyfortælling - så er det her lige sagen!

Tak til Alvilda for anmeldereksemplar!


Fakta:
Forlag: Alvilda
Original titel: The Bronze Key
Udgivet i: 2016 (på engelsk og dansk)
Antal sider: 251
5 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar