søndag den 5. marts 2017

Søndags sandheder #8: Notesbøger

Søndags sandheder #8:Notesbøger

Lige siden jeg var mindre har jeg altid elsket notesbøger. Jeg har altid drømt om at skrive alting ned - skrive dagbog, lave scrapbog, skrive tanker og drømme. Dette kræver jo notesbøger og derfor har jeg altid haft svært ved ikke at købe en flot en når jeg så en.

Det har så resulteret i at jeg har en masse forskellige notesbøger som jeg nok må sande at jeg aldrig får fyldt ud. Det er meget godt med ideen om at gøre de ting jeg nævnte før, men jeg har ikke fået gjort halvdelen af alt det jeg gerne ville. Jeg kan dog på ingen måde nænne at smide bøgerne ud, for flere af dem er jeg begyndt på, for efter lidt tid, finde ud af at jeg ikke har tiden eller ikke kan tage tiden til at få gjort projekterne færdige. Jeg ved godt at flere af de ting jeg nævnte ikke er ting jeg kan gøre færdige på en gang, men er løbende projekter. Ikke desto mindre, gør det, det svære at finde tid til. Især nu.

Flere gange er jeg begyndt at skrive dagbog, kun for at opgive igen senere. I mange år havde jeg faktisk en bog hvor jeg skrev især tanker, små digte og mine drømme ned i - nu skriver jeg den slags ned på min mobil, med tanken om at føre dem over i bogen bagefter. I kan godt regne ud hvordan det går.

Jeg er også sådan en der synes de der tema Moleskine er mega fede - har købt en med bog-tema, som jeg ville notere læste bøger i, men den blev også hurtigt svær at opdatere. Alfabetet passede ikke og alt det der skulle udfyldes om hver enkelt bog, tog for lang tid, synes jeg. Tid jeg kunne bruge på noget andet.

Jeg har også en med billeder fra Pinterest med aktiviteter der kunne være fede at gøre på mit arbejde. Den er heller ikke færdig, da jeg mangler at printe billeder ud og sætte dem i. Heldigvis har den jo ikke nogen deadline, men det kunne være fedt nok at komme videre.

Jeg må nok bare indse at jeg - som nævnt tidligere med smashbook og funko pop - har endnu en ting jeg gerne vil bruge penge på, men som jeg nok burde lade være med. Eller i hvert fald, forsøge at styre bedre!

Fik jeg nævnt at jeg også lige har skiftet kalender - igen? Suk, det må blive næste søndag jeg indrømmer mere omkring det!

3 kommentarer:

  1. Jeg har også en vis afhængighed når det kommer til notesbøger og jeg har derfor også alt for mange. Jeg elsker dog de poetiske i en ny blank side og en ny blank notesbog så jeg kommer nok aldrig til helt at stoppe med at købe flotte notesbøger.

    Kunne man eventuelt lave et projekt? Vi er nok ikke de eneste der har et problem med ikke at få skrevet i vores notesbøger..

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jeg er glad for at jeg ikke er den eneste! God ide med et projekt, hvad skal det være om?

      Slet
  2. Jeg elsker også smukke notesbøger! Nogle gange kan jeg købe dem, uden egentlig at have noget reelt formål med hvad der skal skrives i dem, det er bare fordi de er for smukke til ikke at købe dem.
    Jeg er dog blevet bedre til ikke at begynde på noget i dem, hvis jeg ikke er helt overbevist om hvad jeg skal bruge dem til. Hvilket har resulteret i små stakke af flotte notesbøger, der bare venter på at blive fyldt med et eller andet :D

    SvarSlet