tirsdag den 8. november 2016

Rannva Saltoft; The Mad Girls of Angel Maker Lake

Rannva Saltoft; The Mad Girls of Angel Maker Lake

Bagsidetekst:
Meet the mad twins, Lily and Ivy, bound for the Asylum after a ghastly encounter with a suitor, but a dark man follows them while they are traveling through "Murder Forest". Will they get out alive?


Det er ikke meget jeg læser på engelsk, men jeg kan godt overtales. Plottet til denne novelle lød spændende, så jeg sagde ja tak til at læse og anmeldele den. Og det har jeg ikke fortrudt.

Det er dog ikke en novelle for sarte sjæle. Allerede fra de første sider er stemningen lagt til en dunkel, mystisk og mørk fortælling om overnaturlige og vanvid. De to piger er ikke helt normale, faktisk det stik modsatte, og de har et meget symbiotisk forhold, som normale mennesker ville finde bizart. Det gør deres far også, og derfor vil han have dem spæret inde. "Heldigvis" for pigerne, har de fundet en der vil beskytte dem, om end på en noget utraditionel måde.

Samtidig er det en historie om tab, sorg og fortrydelse. Historiens fortæller har nemlig også en dunkel forhistorie, som jeg går ud fra bliver præciseret mere i den efterfølgende historie. Vi når kun lige at skrabe i overfladen, og blive præsenteret for hendes historie, men så løber vi tør for sider og jeg sad tilbage fyldt med spørgsmål, jeg ikke havde svarene til.

Det er en interessant historie - meget mere dunkel end det fantasy jeg normalt læser. Genren hedder også gothic horror, og det passer rigtig godt. Jeg er ikke ekspert i det engelske sprog, men jeg synes det var nemt at gå til og nemt at læse og forstå. Der var gode detaljerede beskrivelser, og flere gange rejste mine nakkerhår sig også og jeg måtte lige kigge mig over skulderen for at se om der var nogen der hviskede bag mig.

Tak til Candied Crime for e-bogen.

Fakta:
Forlag: Candied Crime
Udgivet i: 2016
Antal sider: 60 (e-bog)
4 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar