torsdag den 4. maj 2017

Studio Circus; Panda bøgerne

Studio Circus; Panda - stor og lille; En sjov dag for Panda

Bagsidetekst - Panda - stor og lille:
Mus er lille, Panda er stor. De er ikke ens, men de er bedste venner! Lær om modsætninger med Panda og vennerne.

Bagsidetekst - En sjov dag for Panda:
Panda kan en masse ting. Panda kan selv stå op, han kan selv tage tøj på, han kan selv bygge med klodser ... Godt gået, Panda!

Jeg blev rigtig glad da jeg åbnede pakken med disse to fine bøger i. Der er næsten ikke noget bedre end at få bogpakker - enig? Dog kunne jeg kunne godt regne ud at de nok mest var til Iris, og knap så meget til mig, men hun må også gerne forkæles med gode bøger. Iris har en masse fine bøger - jeg har skrevet lektørudtalelser på mange pegebøger, så dem har Iris fået og hendes yndlings må være de to bøger med Malle jeg har. Dem har vist læst om og om og om og om og om igen - nok også flere gange end det.

Malle har dog fået lidt konkurrence i de her to bøger. Jeg har læst dem op for Iris flere gange mens hun sidder på skød. Når jeg sidder i skrædderstilling, kan jeg bede hende om at komme hen og sætte sig - så går hun hen og bakker lige så fint ned og sidde på mig (yep, mor er stolt!). Iris kan godt lide de fine farve og simple tegninger og hun peger fint på siderne. Hun har også flere gange selv fundet dem blandt de andre bøger og sat sig med dem, for derefter at bladre dem igennem - uden at jeg læser op! Hun er også godt klar over hvilken vej bøgerne skal vende - de vender aldrig på hovedet, i så fald, vender hun dem selv så de vender rigtigt.

Historierne er jo ikke super komplicerede eller indeholde svære ord, men der er alligevel nok tekst til at de rent faktisk fortæller en historie. I "Panda - stor og lille" præsenteres vi for en masse modsætninger. Modsætningerne er fint illustreret med billeder og en linje tekst. I "En sjov da for Panda" følger vi Panda fra han (hun?) står op, går i bad, tager tøj på, leger og går i seng igen - den er også fint illustreret så man kan se at Panda selv gør tingene.

Jeg forestiller mig at det bliver nogle af de bøger Iris og jeg vil vende tilbage og læse flere gange. Især når hun bliver større og rent faktisk vil kunne forstå historien. Indtil videre er de bare sjove at kigge og bladre i - og det kan der godt gå lang tid med!



Tusind tak til Alvilda for boggaven - også fra Iris!

Fakta:
Forlag: Alvilda
Original titel: Panda - Big and Small; What a Super Day, Panda!
Udgivet i: 2017 (på hollandsk og dansk)
Antal sider: 16
5 ud af 5 stjerner (både fra Iris og mor)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar