mandag den 1. maj 2017

April wrap-up

April wrap-up

April har været en meget travl måned for mit vedkommende. Jeg har haft meget travlt på arbejde, hvilket har resulteret i at jeg har været alt for træt til at læse når jeg kom hjem. Jeg plejer at "reservere" min ugentlige fridag om fredagen til at læse, men det er desværre også gået lidt i fisk i april. Samtidig har der været mange planer i weekenden, hvor Iris' lurtid ellers har været læsetid.


Ja, dårlige undskyldninger - I know og min dårlige samvittighed har det bestemt heller ikke særlig godt. Der er bare ikke noget jeg kan gøre ved det, andet end at håbe på at maj bliver bedre. Jeg vil i hvert fald gøre et ihærdigt forsøg på at få læst mere - især af de bøger der nu har ligget længe (alt for længe - undskyld, det kan ikke siges nok!)

Det blev til 16 bøger i april - i alt 2580 sider. Heraf er seks af dem lektørbøger, der er et manuskript jeg skulle betalæse og en er et manuskript jeg har sagt ja til at læse for et forlag.

Læste bøger i april:

HUF; Glimt fra tiden der var os (læs anmeldelse her)
Lorenz Pauli; Hvor frækt (lektør)
Den store vrimlebog - lufthavn (lektør)
Camilla Wandahl; Ravfuglene (manuskript)
Thilo Lassak; Havets vrede (lektør)
Belle's Library (læs anmeldelse her)
Anne Christine Eriksen; Daniel (læs anmeldelse her)
Astrid Lindgren; Ronja Røverdatter (læs anmeldelse her)
Beatrix Potter; Peter Kanin - På eventyr i skoven (lektør)
Beatrix Potter; Peter Kanin - Tre små kaninunger (lektør)
Michael Kamp; Tarme og tentakler (lektør - ebog)
Kelly Rimmer; A Mother's Confession (manuskript - ebog)
Neil Gaiman; Coraline
Anja Duna; Solsortens kald (ebog)
Kiera Cass; Sirenen (lektør - ebog)
Claus Holm; De, der vogter (læs anmeldelse her)

Månedens bedste bog:
Jeg tror det bliver "Ronja Røverdatter" - ikke kun fordi historien er fantastisk, men fordi det var fedt at genlæse den som voksen!


Månedens korteste bog:
Det må blive de to "Peter Kanin"-bøger - korte, men rigtig fine bøger med et dejligt gensyn. Jeg er vild med Beatrix Potter's tegninger og hjertevarme historier om Peter.

Månedens længste bog:
"De, der vogter" er med sine knap 400 sider den længste bog jeg har læst i april - også selvom, det jo faktisk er fire individuelle historier.

Så, ja, en lidt sløj læsemåned. Jeg ved godt at det blev til 16 bøger, men mange af dem er ikke på særlig mange sider, så det snyder lidt, synes jeg! Jeg håber dog bestemt at jeg har mere luft i kalenderen og bedre tid i maj, da jeg har virkelig mange bøger til at ligge som jeg virkelig glæder mig til at læse. Hvorfor har vi ikke flere timer i døgnet?





2 kommentarer:

  1. Tarme og tentakler er en fantastisk titel til en bog :D

    Jeg elsker Ronja Røverdatter, så jeg kan godt forstå din gensynsglæde.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
  2. Jeg har endnu ikke læst Ronja Røverdatter og ved ikke om jeg får det gjort - måske når der engang løber børn rundt i hjemmet? Det kunne da være hyggeligt.
    Selvom du siger 'kun 16 bøger' synes jeg det er en umådelig stor mængde med et lille barn på armen, du er simpelthen så sej Line!

    SvarSlet